فیبروئید چیست؟ و عوارض ایجاد فیبروئید‌ها در بدن

ساخت وبلاگ

فیبروئید ها از مشکلات شایعی هستند که اغلب زنان آن را در طول زندگی خود تجربه می کنند. فیبروئید ها تومورهای خوش خیمی هستند که نمیتوان آنها را تهدیدی برای زندگی دانست اما می تواند تاثیرات منفی بر زندگی جنسی فرد داشته و یا بدن را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه به بررسی بیشتر تاثیرات این غده خوش خیم بر بدن می پردازیم :

فیبروم رحم چیست؟

فیبروئید ها غده های خوش خیمی هستند که معمولاً در بافت عضلانی مقعد رشد می کنند، اما امکان ظهور آنها در هر قسمت رحم یا حتی خارج از رحم نیز وجود دارد. این غده ها در زنان مختلف متفاوت بوده و با شدت و تعداد های مختلفی رشد می کنند.

عوارض فیبروئید ها در بدن

فیبروم رحم

در صورتی که این غده ها در خارج از رحم رشد کنند، تاثیرات منفی آنها بیشتر خواهد شد. فیبروم ها باید تحت درمان قرار گیرند، زیرا در غیر این صورت ممکن است عوارض ناخوشایندی ایجاد شوند. از تاثیرات فیبروئید بر اندام های بدن می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

بواسیر یا هموروئید

هموروئید یا بواسیر نوعی از بیماری های مقعدی است که به تورم و گشاد شدن عروق در ناحیه مقعدی اطلاق می شود. هموروئید می تواند همراه با درد خونریزی و سوزش باشد. یکی از تاثیرات فیبروم رحم ایجاد بواسیر است.

فیبروم ها از دو طریق بر ایجاد بواسیر تاثیر می گذارند. اولاً بزرگ شدن فیبروم ها فشار وارده بر رکتوم را افزایش می دهد و دوماً وجود فیبروئید ها در انتهای رحم موجب درد و تشدید یبوست می شود. فشار بر رکتوم و نیز اختلالات حرکت روده موجب تشدید بواسیر خواهد شد.

اختلالات مثانه

اگر رشد فیبروم به سمت مثانه باشد، فشار زیادی را به آن تحمیل کرده و ممکن است فرد حتی ۳ یا ۴ مرتبه در طول شب برای تخلیه ادرار بیدار شود.  زیرا که مثانه در این صورت و با وجود فشار قادر به نگهداری ادرار نیست.

معده

در صورتی که رشد فیبروم ها به سمت معده باشد. فشار زیادی را به آن تحمیل می کند. در نتیجه این امر ممکن است فرد لاغر شود زیرا معده کوچک تر شده و فرد احساس سیری کاذب می کند. ممکن است حجم فیبروم ها به حدی زیاد شود که شکم بیمار بزرگ شده و یا حتی حامله به نظر برسد.

کلیه

به همین ترتیب در مواردی نادر تر رشد فیبروم ها باعث وارد آمدن فشار بر لوله ای که کلیه را به مثانه متصل می کند، می شود. این وضعیت ممکن است به ورم کلیه بیانجامد. ادرار دردناک و افزایش تعداد دفعات مراجعه به توالت از علائم این وضعیت است.

بنابراین لازم است در صورت پی بردن به وجود این غده ها هرچه سریع تر برای درمان اقدام کنید، زیرا بی توجهی به آنها به  بزرگ شدن این فیبروم ها انجامیده و ممکن است عوارض دیگری را در پی داشته باشد. به طور معمول این غده ها در طول سال به میزان مشخصی رشد می کنند. برخی از پزشکان معتقد هستند تا زمانی که فیبروم ها به حد معینی رشد نکنند نیازی به  درمان نخواهد بود.

برای درمان این فیبروم ها راهکارهای مختلفی از درمان های دارویی تا جراحی پیش بینی شده است.

نوشته فیبروئید چیست؟ و عوارض ایجاد فیبروئید‌ها در بدن اولین بار در ایران کلینیک پدیدار شد.

تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس...
ما را در سایت تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد جواد عظیم بازدید : 247 تاريخ : چهارشنبه 29 تير 1401 ساعت: 11:54