توقف سرمایه‌های انبوه‌سازان در دالان‌های سیستم‌های اداری

ساخت وبلاگ

فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فعالان بخش خصوصی، ریسک سرمایه‌گذاری در بازار مسکن را پذیرفته‌اند و با سرمایه‌های شخصی خود، پدیدآوری طرح را در اقصی‌نقاط کشور برعهده داشته‌اند و صفر تا صد پروژه‌های مسکن اعم از زمین و مصالح را انجام می‌دهند.

وی افزود: در حوزه ساخت‌وساز شهری، شرایط مساعدی وجود ندارد، البته باید توجه داشت همین بخش در بدترین شرایط، ساخت‌وساز بیش از ۳۵۰ هزار واحد مسکونی در سال را انجام می‌داد و پیش‌تر در دهه ۸۰ تا ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در یک سال نیز تولید و عرضه کرده است. این موضوع نشان می‌دهد تولید مسکن توسط بخش خصوصی واقعی در ۱۰ سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته که ناشی از سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های اشتباه و برنامه‌های سرکوبی و غیرتوسعه‌ای است که در حوزه ساخت‌وساز مسکن در کشور وجود دارد.

انبوه‌سازان پیمانکار شرکت‌های خدمات‌رسان شده‌اند

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: اگر یک انبوه‌ساز امروز بخواهد وارد بازار مسکن شود بیش از شش ماه درگیر اخذ مجوزهایی است که می‌تواند در کمتر از ۲۴ ساعت صادر شود. این اقدامات سیاست‌های تخریبی است زیرا سرمایه بخش خصوصی به جای آنکه وارد حوزه اقتصاد شده و اشتغال ایجاد کند در دالان‌های سیستم‌های اداری مختلف گیر می‌کند.

پورحاجت خاطرنشان کرد: علاوه بر این، امروز نهادهای تسهیل‌گر و خدمات‌رسان از جمله سازمان نظام مهندسی و شرکت‌های توزیع برق و آبفا، مأموریت خود را به خوبی انجام نمی‌دهند و انبوه‌سازان در سراسر کشور علاوه بر اینکه مسئولیت تولید مسکن را برعهده دارند پیمانکار این شرکت‌ها نیز بوده و باید زیرساخت‌های مسکن را نیز خودشان فراهم کنند.

تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس...
ما را در سایت تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد جواد عظیم بازدید : 279 تاريخ : يکشنبه 24 مهر 1401 ساعت: 13:36