علائم گرمی رحم کدام اند و نشانه چه اتفاقاتی در بدن شما هستند؟

ساخت وبلاگ

تجربه گرمی رحم معمولا در فازهای متفاوتی از زندگی به سراغ زنان می اید؛ چه اندام شکمی ناحیه لگنی رحم یا ناحیه واژن آنها گرم باشد. اما چرا چنین اتفاقی میافتد و علائم گرمی رحم چیست؟ در این مقاله قصد داریم به تغییرات طبیعی در بدن زن بپردازیم که دمای رحم را بیشتر میکند.

اما پیش از شروع توصیه میکنیم اگر قصد دارید به زودی باردار شوید و از وضعیت سلامت بارداری خود اگاهی ندارید  با کلیک روی دکمه زیر به چند پرسش تنظیم شده پاسخ بدهید. خبر خوب اینکه پاسخ به این سوالات به تیم سلامت بانوان مینت کمک میکند تا متناسب با شرایطی که دارید، اگر رحم گرم دارید یا دچار سردی رحم هستید، راهنمایی های لازم را برای باردار شدن در اختیار شما قرار دهد.

تحلیل شرایط

علائم گرمی رحم و ارتباط آن با شرایط زیستی بدن زن

باید اضافه کنیم که گرمی رحم به دلیل تغییراتی در بدن شما اتفاق میافتد که ممکن است از یک زمان تا زمان دیگر تغییر کند یا حتی عفونت یا بیماری در ان نقش داشته باشد. وقتی قرار است به علائم گرمی رحم بپردازیم یعنی باید تغییرات محیط داخلی این اندام رابطه جنسی بارداری و پساقاعدگی شما بررسی شود. درواقع همه این موقعیت ها به بالا رفتن دمای رحم مربوط می شوند.

البته نباید فراموش کنید که موقیعت هایی مثل بیماری های مقاربتی یا ناهنجاری های رحمی ممکن است باعث احساس سوزش در رحم شوند که این با رحم گرم تفاوت زیادی دارد. پس اجازه بدهید کمی دقیق تر درمورد انچه به علائم رحم گرم مربوط می شود بپردازیم.

بارداری از جمله علائم رحم گرم است

بله بدن شما با شروع بارداری دچار تغییراتی می شود. درواقع اندام باروری تان علائمی را نشان میدهد که تا میزان زیادی متفاوت خواهد بود. مهم ترین اندام رحم است که دچار تغییرات چشمگیری می شود و افزایش اندازه و گرم شدن ان از جمله نشانه های ثابت است.

پس وقتی در ناحیه رحم و بخش پایینی اندام شکمی احساس گرما میکنید یعنی به زودی مادر می شوید. تعریق شبانه گرفتگی های خفیف و انقباضات عضلانی هم از دیگر علائم خواهند بود. همچنین حس سوزش یا خارش در واژن کمر و ناحیه لگن هم به سراغتان میاید.

درهرصورت این علائم طبیعی است و نباید نگران باشید. اگر بخواهیم روشن تر توضیح بدهیم

علائم گرمی رحم در هر مقطعی از زندگی زن خبر از یک موقعیت جدید می دهد و به همین دلیل لازم است مرتب شرایط زیستی خود را از نظر سلامتی و مخصوصا سلامت باروری کنترل کنید.

گرما برای رشد جنین خوب است ولی فراموش نکنید که گرمای زیاد بر این روند تاثیر منفی میگذارد. پس اگر دچار گرفتگی یا هریک از علائم زیر شوید لازم است به پزشک مراجعه کنید:

سرماخوردگی

تب بالا

حالت تهوع

اسهال

خونریزی سنگین

گرفتگی های زیاد

گرمی رحم بخشی از علائم PMS است

اگر جزئی تر به علائم پیش از قاعدگی نگاه کنید متوجه می شوید که گرما یا داغی رحم اتفاقی شایع است. درواقع التهاب رحم در زمان تخمک گذاری یا ریزش لایه اندومتر بیشتر می شود. البته شما می توانید این گرما را کنترل کنید.با ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی و ابرسانی به بدن و همچنین یوگا و مدیتیشن میتوانید احساس بهتری در این دوره داشته باشید.

سندرم پیش از قاعدگی باعث بروز علائم گرمی رحم می شود

سندرم پیش از قاعدگی باعث بروز علائم گرمی رحم می شود

ناگفته نماند که تغییراتی در سطح هورمون ها باعث گرم شدن رحم می شود. دو هورمون پروژسترون و استروژن دو هورمون اصلی در چنین موقعیتی هستند. البته این اتفاق طبیعی است اما اگر از علائم گرمی رحم موارد زیر را دارید باید حتما با پزشک صحبت کنید:

بی خوابی

دردناک شدن غدد لنفاوی

راش پوستی بی دلیل

افزایش اضطراب و افسردگی

ترشحات واژینال غیرعادی

اندومتریوز را از علائم گرمی رحم بدانید

اندومتریوز هم باعث گرم شدن یا سوزش ناحیه رحم و ناحیه لگن می شود. در چنی وضعیتی اندومتریوم ( لایه داخلی رحم) شبیه به یک بافت رشد میکند درحالیکه خارج از رحم چنین اتفاقی می افتد؛ یعنی در تخمدان ها ناحیه لگنی یا ناحیه مقعدی.

فراموش نکنید که علائمی مثل گرمی و التهاب رحمی رابطه جنسی دردناک و ترشحات واژینال از جمله نشانه های اندومتریوز است. البته این علائم را میتوانید کنترل کنید و با انواع مسکن هورمون درمانی یا برخی داروهای دیگر از دردهای ناشی از چنین موقعیتی بکاهید.

گرم شدن رحم ناشی از تخمک گذاری است

تخمک گذاری اتفاقی طبیعی در بدن شماست ولی لازم است با اثرات جسمی ان به عنوان بخشی از علائم گرمی رحم اشنا شوید. در طول این روند LH خون شما تخمک های نابالغ را از تخمدان ازاد میکند. این تخمک ها باعث ضخامت دهانه رحم و دیواره رحم هم می شوند. همه این فاکتورها باعث گرمی رحم می شوند.

وقتی تخمک گذاری میکنید یا ظرف 24 ساعت از تخمک گذاری دمای پایه بدنتان کمی بالاتر می رود. هورمون پروژسترون این کار را میکند که باعث به گردش انداختن جریان خون به سمت رحم و اماده سازی ان برای باردار شدن می شود.

سخن مینت با شما

اتفاقاتی که در بدن زن می افتد شگفت انگیز است. گرم شدن رحم از جمله انهاست که باعث بروز نشانه هایی می شود. علائم گرمی رحم میتواند به دلایل متفاوت و در موقعیت های خاص باشد که خبر از بارداری، اندومتریوز، تخمک گذاری و علائم ‌PMS میدهد.

منبع: wholesomealive

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس...
ما را در سایت تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد جواد عظیم بازدید : 209 تاريخ : يکشنبه 24 مهر 1401 ساعت: 13:36