معرفی بهترین قرص برای تنبلی تخمدان + نحوه درمان

ساخت وبلاگ

تنبلی تخمدان با نام پزشکی سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS نوعی اختلال غدد درون ریز است که از هر ده زن یک نفر در سن باروری را تحت تاثیر قرار می دهد و این امار براساس اطلاعات دفتر سلامت زنان آمریکا است. نکته مهم اینجاست که بسیاری از متخصصین برای فاز درمان از انواع قرص ها بهره می برند. اما سوال اینجاست؛ بهترین قرص برای تنبلی تخمدان کدام است و آیا تاثیری دارد؟

اگر تنبلی تخمدان دارید و میخواهید باردار شوید، حتما به این بخش توجه کنید

شما به دنبال بهترین قرص برای تنبلی تخمدان هستید، اما برای اینکه بتوانیم راهکاری قطعی برای تنبلی تخمدان شما ارائه دهیم، باید با ریز به ریز شرایط باروری شما و همسرتان آشنا شویم و با توجه به آن به شما پاسخ دهیم. بنابراین ابتدا به کمک لینک زیر به سوالات آن پاسخ دهید، تا شرایط شما توسط سیستم تحلیل شده و سپس راهکاری قطعی دریافت می کنید.

تحلیل شرایط

غدد درون ریز شامل مجموعه ای از غدد می شود که هورمون هایی را به صورت منظم ترشح میکنند که دو هورمون تستسترون و استروژن از جمله آنهاست.

زمان تجویز بهترین قرص برای تنبلی تخمدان کی است؟

زمان تجویز بهترین قرص برای تنبلی تخمدان کی است؟

زمان تجویز بهترین قرص برای تنبلی تخمدان کی است؟

زنان درگیر سندرم پلی کیستیک دچار عدم تعادل هورمونی هستند و همین وضعیت باعث می شود برای درمان به دنبال بهترین درمان باشند.

توجه داشته باشید که این عدم تعادل هورمونی معمولا باعث بالا رفتن غیرعادی سطح هورمون های مردانه می شود و مسیر عملکرد تخمدان ها را تغییر میدهد و در نهایت باعث شکل گیری کیست های زیادی خواهد شد.

باید اضافه کنیم که فرد درگیر تنبلی تخمدان ممکن است تخمک گذاری منظم نداشته باشد یا اصلا تخمک گذاری نکند. بااین اوصاف یک بار دیگر تکرار میکنیم که سندرم لپی کیستیک باعث ناباروری زن می شود.

مشکلات شایع پس از ابتلا به PCOS

پژوهش های منتشر شده در سال 2019 گویای این است که فرد مبتلا به سندرم که به صورت ژنتیک ان را دریافت کرده  بیش از دیگران در معرض خطرات ناشی از این بیماری قرار دارد که چاقی یا اضافه وزن از جمله شایع ترین انهاست. احتمالا بروز بیماری های زیر در زنان دچار تنبلی تخمدان بالاست و لزوم مصرف بهترین قرص برای تنبلی تخمدان را مشخص میکند:

  • چاقی
  • سندرم متابولیک
  • ناباروری زن
  • افسردگی
  • تغییر در تحمل گلوکز
  • دیابت نوع 2
  • افزایش خطر بیماری قلب و عروق
  • مشکلات تنفسی درزمان خواب
  • کبد چرب غیرالکلی
  • سرطان رحم

خوب است بدانید که به صورت میانگین حدود یک سال زمان لازم است تا سندرم تشخیص داده شود. همچنین لازم است بسیاری از متخصصین از متخصص زنان و متخصص باروری تا کارشناس تغذیه وضعیت شما را ارزیابی کنند و درنهایت دستور تجویز بهترین قرص برای تنبلی تخمدان صادر شود.

تشخیص علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک

شایع ترین نشانه های ابتلا به این بیماری را بشناسید:

  • افزایش وزن و چاقی
  • مقاومت انسولین که باعث بروز علائم دیابت می شود
  • تغییرات خلقی
  • مشکلات تمرکز و خستگی
  • جوش های پوستی
  • پرمویی یا رشد موهای زاید روی صورت
  • نازک شدن موها
  • سردرد
  • مشکل در خوابیدن
  • پریود نامنظم ناشی از تخمک گذاری نامنظم یا فقدان تخمک گذاری
  • خونریزی پریود سنگین و دردناک

توجه داشته باشید که علائم زیاد هستند و ممکن است به صورت خفیف یا شدید خود را نشان بدهند.

بهترین قرص برای تنبلی تخمدان کدام است؟

یکی از روش های مطمئن برای درمان سندرم پلی کیستیک مصرف قرص ضدبارداری است. با مصرف این قرص ها میتوانید علائم را کنترل و احتمالا محو کنید.

قرص های هورمونی ضدبارداری به عنوان قرص ضدبارداری ترکیبی مصرف میشود و حاوی دو هورمون است. این هورمون ها معمولا استروژن و شکل تجزیه شده پروژسترون معروف به پروژستین هستند.

نکاتی درمورد قرص های ضدبارداری

بهتربن قرص برای تنبلی تخمدان

بهتربن قرص برای تنبلی تخمدان

این نوع قرصها همچنین در تنظیم عدم تعادل هورمونی نقش دارند. چطور؟ باافزایش سطح استروژن و کاهش مقدار تستسترون تولید شده در بدن.

ازانجاییکه این قرصهای ترکیبی حاوی دو هورمون هستند که مشکلات هورمونی را تنظیم میکنند بسیاری از متخصصین زنان  و زایمان ان را برای فاز دارودرمانی بیمار خود تجویز میکنند.

البته ناگفته نماند که همه زنان مبتلا نمیتوانند به سادگی این قرص را مصرف کنند. البته قرصهای هورمونی ضدبارداری بی خطر هستند ولی خطرات زیر را در زمان مصرف انها باید درنظر گرفت:

افزایش خطر ابتلا به دیابت

خطر بروز بیماری های قلب و عروق– این خطر شامل لخته های خونی خطرناک در پاها می شود. زنان درگیر سندرم پلی کیستیک که مبتلا به چاقی هستند ممکن است بیشتر درمعرض این خطر قرار بگیرند و با سیگارکشیدن این خطر چندبرابر می شود.

افزایش وزن خطر دیگر مصرف بهترین قرص برای تنبلی تخمدان است– برخی مطالعات نشان می دهند که این نوع قرصها باعث افزایش وزن می شوند که البته مطالعات دیگر در این مورد این وضعیت را رد میکنند.زنان دچار چاقی ممکن است تمایلی به مصرف این نوع قرص نداشته باشند. توجه کنید که افزایش وزن باعث تشدید علائم تنبلی تخمدان می شود.

باید اضافه کنیم که بعضی از زنان ممکن است با مصرف مینی پیل ها راحت باشند. این نوع قرص ضدبارداری حاوی فقط یک هورمون است پروژستین. احتمال بروز عوارض در این نوع قرص کمتر است اگرچه اگر ظاهر شوند همان علائم هستند.

روش اثرگذاری قرصهای ضدبارداری

این نوع قرصها جلوی رها سازی تخمک را از تخمدان میگیرند و درنتیجه مانع بارداری میشوند. همچنین باعث ضخیم شدن محیط دهانه رحم میشوند. اگر تخمک ها از تخمدان رها شوند باز هم این ضخامت مانع باردار شدن زن میشود.

کلام پایانی: پاسخ به چند پرسش پرتکرار

◄ ایا این قرصها به کاهش وزن کمک میکنند؟

توجه کنید که این دسته از قرصها باعث افزایش وزن می شوند که مکانیزم این اثر هنوز برای دانشمندان مشخص نیست.

◄ ایا قرصهای ضدبارداری علائم PCOS را تشدید میکنند؟

در مطالعه سال 2019 مشخص شد که این قرصها ممکن است خطر بروز بیماری های قلبی دیابت و چاقی را افزایش دهند.

◄ ایا بهترین قرص برای تنبلی تخمدان واقعا مفید است؟

فراموش نکنید که بهترین قرص برای تنبلی تخمدان یکی از اثرگذارترین روش های درمانی برای کاهش علائم این بیماری است.

منبع: medicalnewstoday

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس...
ما را در سایت تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد جواد عظیم بازدید : 179 تاريخ : يکشنبه 24 مهر 1401 ساعت: 13:36