21 اتفاق خوب و بد که با حذف صبحانه برای بدن شما رخ می دهد

ساخت وبلاگ

صبحانه خوردن یا نخوردن صبحانه – این سوال واقعی اسـت. کسانی هستند کـه نمی‌توانند روز خودرا بدون یک کاسه بلغور جو دوسر یا یک وعده غذایی دل چسب تخم مرغ شروع کنند. و دیگرانی هستند کـه با این فکر کـه هر نوع غذایی قبل از ناهار از لب هایشان رد می شود ناراحت می‌شوند. پس حق با کیست؟

 

پاسخ تکان دهنده این اسـت کـه هردو گروه استدلال هاي‌ قانع کننده اي برای هم علیه وعده غذایی دارند کـه زمانی بـه عنوان مهم ترین وعده غذایی روز شناخته می شد و نخوردن صبحانه تأثیر منفی بر بدن شـما ندارد در صورتی کـه فواید مثبت زیادی نیز وجوددارد.

 

از فواد و معایب نخوردن صبحانه چیست؟

در این جا خلاصه اي از همه ی چیزهایی اسـت کـه ممکن اسـت هنگام حذف صبحانه اتفاق بیفتد. اگر مطمئن نیستید کـه روز خودرا با چه غذاهایی شروع کنید، در صورتی کـه تصمیم بـه صرف صبحانه دارید، هر یک از 7 غذای سالم را کـه در حال حاضر باید بخورید را بررسی کنید.

 


بیشتر بخوانید: چرا اینقدر اهمیت خوردن صبحانه مهم است ؟


 

1. شما خود را در معرض خطر بیماری قرار می دهید

بـه گفته متخصص تغذیه بالینی در بیمارستان، افرادی کـه صبحانه نمی خورند در دسترس خطر ابتلا بـه دیابت نوع 2؛ خطر چاقی بیشتر بـه دلیل مقاومت بـه انسولین و تنظیم هورمون‌ها و همچنین افزایش خطر حملات قلبی و فشار خون بالا هستند.

21 اتفاق خوب و بد که با حذف صبحانه برای بدن شما رخ می دهد

 

2. شما بدن خود را از مواد مغذی ضروری محروم می کنید

“صبحانه همچنین زمان خوبی برای وارد کردن مواد مغذی بسیار مورد نیاز بـه رژیم غذایی شـما اسـت، از جمله فیبر و ویتامین‌هایي کـه در طول روز بـه شـما کمک می کنند. بنابر این، حذف صبحانه ممکن اسـت باعث شود کـه مقادیر کافی از انها را مصرف نکنید ودر نتیجه بـه اثرات طولانی‌ مدت سلامتی کمک کند. اگر صبح‌ها بلافاصله گرسنه نیستید، یک یا دو ساعت صبر کنید تا برای صبحانه چیزی بخورید. این شامل فیبر می شود کـه بـه سیر نگه داشتن شـما در طول روز و همچنین رفتن بـه دستشویی کمک می کند.

21 اتفاق خوب و بد که با حذف صبحانه برای بدن شما رخ می دهد

3. باعث مختل شدن قند خون می شود

نخوردن صبحانه میتواند بر سطح قندخون شـما تأثیر بگذارد و شـما را «گرسنه» کند – مانند موارد مساوی گرسنه و یکباره عصبانیت کـه ترکیبی خوشایند برای شـما و اطرافیان شـما نیست. وقتی قندخون کاهش مییابد، خلق و خوی شـما تحت تأثیر قرار می‌گیرد. این ارتباط با کاهش قندخون اسـت. سطح انرژی شـما و همچنین عملکرد شناختی شـما کاهش می‌یابد.

21 اتفاق خوب و بد که با حذف صبحانه برای بدن شما رخ می دهد

 

4. متابولیسم شما بیدار می شود

گفته شده اسـت کـه با خوردن صبحانه کالری بیشتری می سوزانید و حقیقتی دراین مورد وجوددارد. این نخستین باری اسـت کـه “روزه خودرا بعد از خواب افطار میکنید”؛ بنابر این متابولیسم شـما را بیدار می کند. با این حال، الزاماًً بـه این معنی نیست کـه شـما بـه طور خودکار کالری بیشتری می سوزانید.

21 اتفاق خوب و بد که با حذف صبحانه برای بدن شما رخ می دهد

 

5. شما یک ین برای هوس های ناسالم دریافت می کنید

بدون صبحانه بـه معنای عدم وجود انرژی برای بدن و عدم ورود مواد مغذی بـه مغز شـما از شام شب قبل اسـت – کـه می تواند حدود 12 تا 14 ساعت قبل باشد. حتی بدتر از ان؛ نخوردن صبحانه می تواند بـه معنای انتخاب هاي‌ بسیار ناسالم مثل دونات باشد. حتی اگر طرفدار زیادی از صبحانه نیستید، اندام‌هایتان دوست دارند بـه آن ها غذا بدهید تا بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند. حتی اگر این فقط یک کاسه سریع بلغور جو دوسر، اسموتی توت یا یک تخم مرغ آب پز باشد. خوردن صبحانه همچنین راه خوبی برای پر کردن مواد مغذی روز و ثابت نگه داشتن سطح قندخون اسـت. 

21 اتفاق خوب و بد که با حذف صبحانه برای بدن شما رخ می دهد

 

6. مغز شما می تواند تیز شود

بـه گفته تعداد زیادی از پزشکان و محققان، روزه داری متناوب در واقع می تواند شـما را تیزتر و سالم تر کند. 12 ساعت یا بیشتر روزه‌داری بدن را بـه سمت کتوزیس سوق می دهد، کـه فرآیند سوزاندن چربی بـه جای کربوهیدرات برای سوخت اسـت. چربی منبع سوختی بسیار عالی هم برای مغز و هم برای بدن اسـت و این مزیت را دارد کـه شـما را لاغرتر می کند. اگر بعد از ساعت 7 بعد از ظهر غذا نخورید و تا ساعت 8 یا 9 صبح دیگر غذا نخورید، حالت کتوز بدن خودرا بـه کار خواهید گرفت.

21 اتفاق خوب و بد که با حذف صبحانه برای بدن شما رخ می دهد

 

7. بهره وری شما بالا می رود

برخی میگویند کـه نخوردن صبحانه می تواند شـما را در پایبندی بـه برنامه هاي‌ غذایی خود سازگارتر کند. برای کسانی کـه بعد از بیدار شدن از خواب گرسنه نیستند، خوردن صبحانه می تواند احساس ناخوشایندی و اجباری داشته باشد. برای برخی افراد، حذف صبحانه و کمی دیرتر خوردن میتواند بـه رفع گرسنگی کمک کند. ایده این جا این اسـت کـه شـما بـه همان تعداد وعده‌هاي‌ غذایی می خورید، اما دریک بازه زمانی کوتاه. مزیت در این جا عمدتاً روان‌شناختی اسـت، در عین حال یکی از مواردی اسـت کـه پایبندی را افزایش میدهد.

21 اتفاق خوب و بد که با حذف صبحانه برای بدن شما رخ می دهد 

8. روند پیری شما معکوس شده است

فایده اي کـه با حذف صبحانه برای بدن شـما اتفاق میوفتد؟ بـه ضد پیری کمک می کند. بـه طور خاص، التیام فرآیند طبیعی بـه نام اتوفاژی، کـه “حذف آشغال هاي‌ سلولی” ازبدن شـما اسـت، نوعی زهر زدایی اسـت. یک راه آسان برای فکر کردن در مورد ان این اسـت کـه “تمیز کردن خانه” برای بدن درنظر بگیرید.”  اتوفاژی قسمت‌هاي‌ معیوب، تومورهای سرطانی و اختلالات متابولیک را از بین می برد و هدف ان این اسـت کـه بدن ما را کارآمدتر کند.

 

این برای پیری سالم ضروری اسـت و با افزایش سن اهمیت بیشتری پیدا می کند. علاوه بر ورزش، روزه‌هاي‌ طولانی‌مدت یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگر از پیری اسـت. اتوفاژی را تسریع کنید، زیرا بـه بدن ما زمان می دهد تا آشغال ها را پاک کند.”

 

21 اتفاق خوب و بد که با حذف صبحانه برای بدن شما رخ می دهد

 

9. کورتیزول شما افزایش می یابد

علم در پیشرفت اسـت! مغز برای زنده ماندن در طول شب بـه گلوکز نیاز دارد و گاهی اوقات گلیکوژن ذخیره شده کافی در کبد برای حفظ سطح گلوکز خون کافی وجود ندارد. این مشکل با افزایش سطح کورتیزول حل می شود. با خوردن صبحانه، سطح گلیکوژن کبد را دوباره پر میکنید تا سطح کورتیزول کاهش یابد. اگر صبحانه نمی خورید، سطح کورتیزول برای حفظ سطح گلوکز خون بـه افزایش خود ادامه می دهد ودر نهایت باعث مقاومت بـه انسولین می شود کـه باعث گرسنگی بیشتر شـما در طول دوره می شود.

 

حتی اگر صبحانه بخورید، بازهم برای حفظ سیری بـه حدود 25 گرم پروتئین نیاز دارید، بنابر این یک صبحانه ضد التهابی متعادل، راه ایده آلی برای شروع روز و ادامه ان بدون گرسنگی و خستگی اسـت. همچنین ثابت شده اسـت کـه کورتیزول شـما را بـه چربی هاي‌ شکم آویزان می کند.

 

21 اتفاق خوب و بد که با حذف صبحانه برای بدن شما رخ می دهد

 

10. ایمنی شما پایین می آید

هنگامی کـه صبحانه را حذف میکنید، ایمنی شـما کاهش می‌یابد. بـه نظر می رسد دوره‌هاي‌ روزه‌داری باعث آسیب بـه سلول‌ها میشود و بدن برای حفظ سطح سالم سلول‌هاي‌ ایمنی کـه با عفونت‌ها مبارزه میکنند و عملکرد سلول‌هاي‌ جنگنده در بدن را التیام می‌بخشد، نیاز بـه تغذیه منظم غذا دارد.

21 اتفاق خوب و بد که با حذف صبحانه برای بدن شما رخ می دهد

 

11. سطح اسیدیته شما افزایش می یابد

نخوردن صبحانه می تواند باعث افزایش اسیدیته شود. بدن مکانیزه شده اسـت تا اسید را در معده برای هضم آزاد کند، برای زمانی کـه بدن احساس گرسنگی میکند و بـه سوخت نیاز دارد. اگر این اسید غذا را بـه پردازش نرساند – کـه بـه ناچار اگر چندین ساعت گرسنگی و یا غذا نخوریم انجام نمی شود – بـه دیواره‌هاي‌ نواحی مجاور مانند معده، لوله غذا و قلب  می چسبند و منجر بـه اسیدیته خواهد شد.

21 اتفاق خوب و بد که با حذف صبحانه برای بدن شما رخ می دهد

 

12. سردرد و سرگیجه شروع می شود

کمبود سوختی مانند گلوکز بـه مغز منجر بـه کاهش عملکرد سلول‌هاي‌ مغز می شود، بـه همین دلیل اسـت کـه ممکن اسـت زمانی کـه مدتی غذا نخورده‌اید سردرد و سرگیجه را تجربه کنید. این روشی اسـت کـه بدن شـما با شـما ارتباط برقرار می کند و از شـما میـــخواهد کـه بـه ان سوخت دهید.

21 اتفاق خوب و بد که با حذف صبحانه برای بدن شما رخ می دهد

 

13. شما پروتئین را از دست می دهید

مفید اسـت کـه روز خودرا با یک صبحانه غنی از پروتئین بـه جای یک کیسه مافین غلات یا زغال اخته شروع کنید. مصرف مقداری پروتئین بدون چربی مانند تخم مرغ، پودر پروتئین یا ماست یونانی کم چرب، سطح انرژی شـما را بالا نگه می دارد. علاوه بر این، غلات کامل و یا میوه و یک چربی سالم را در وعده غذایی خود بگنجانید. بـه عنوان مثال، یک تخم مرغ مخلوط شده دریک قاشق غذاخوری روغن نارگیل روی یک تکه نان تست غلات جوانه زده شده اسـت. یک صبحانه متعادل تضمین می کند تا زمانی کـه زمانش برسد سیر بمانید. 

21 اتفاق خوب و بد که با حذف صبحانه برای بدن شما رخ می دهد

 

14. باکتری خوب رشد می کند

نخوردن صبحانه بـه عنوان بخشی از روزه‌داری متناوب، سطح مخاط مورد نیاز برای رشد باکتری‌هاي‌ خوب و از بین بردن باکتری‌هاي‌ بد را افزایش میدهد. عده اي از این باکتری‌ها تنها زمانی رشد میکنند کـه شـما روزه دارید. همچنین باعث افزایش تولید ملی هورمون رشد انسانی میشود کـه چربی‌ها را می‌سوزاند و توده عضلانی را التیام می‌بخشد، زیرا بـه جای شکر از چربی بـه عنوان سوخت استفاده می کند و بـه بدن شـما اجازه استراحت میدهد.

21 اتفاق خوب و بد که با حذف صبحانه برای بدن شما رخ می دهد

 

15. بوی بد دهان فراوان است

همان طور کـه اگر بوی بد دهان از قبل یک مشکل بزرگ صبحگاهی نبود، بوی بد دهان تنها زمانی بدتر می شود کـه صبحانه را حذف کنید. چرا اینطور اسـت؟ وقتی نخستین چیزی را نمیخورید، چیزی برای خنثی کردن بوی صبحگاهی وجود ندارد.

21 اتفاق خوب و بد که با حذف صبحانه برای بدن شما رخ می دهد 

16. هیپوگلیسمی به یک خطر تبدیل می شود

برخی افراد بدن خودرا طوری آموزش میدهند کـه صبحانه نخورند زیرا برای کار عجله دارند. این می تواند منجر بـه هیپوگلیسمی در ادامه راه شود. ما امروز زندگی بسیار پر استرسی داریم و بسیار مهم اسـت کـه از خواسته هایي کـه ازبدن خود می‌کنیم حمایت کنیم. این بدان معناست کـه حداقل برای سه وعده غذایی در روز بـه سوخت احتیاج داریم کـه صبحانه مهم‌ترین شروع اسـت.

21 اتفاق خوب و بد که با حذف صبحانه برای بدن شما رخ می دهد

 

17. خطر چاقی شما می تواند افزایش یابد

افرادی کـه صبحانه را حذف می کنند، بیش از چهار برابر بیشتر از افرادی کـه صبح ها چیزی می‌خورند، چاق هستند. نخوردن صبحانه شـما را چاق‌تر میکند، زیرا نخورد صبحانه در صبح باعث افزایش اشتها و میل بـه شکر می شود.

21 اتفاق خوب و بد که با حذف صبحانه برای بدن شما رخ می دهد

 

18. اندورفین ها آزاد می شوند

هر زمان کـه یک وعده غذایی بـه خصوص صبحانه را حذف میکنید، بدن پیام رسان هاي‌ شیمیایی آزاد می کند تا انرژی ذخیره شده را تحریک کند. این ممکن اسـت شامل تجزیه توده عضلانی برای انرژی فوری باشد. بدن این روزه طولانی‌مدت را بـه‌عنوان گرسنگی درک می کند و اساساً شروع بـه خوردن خود می کند تا از «قحطی» جان سالم بـه در ببرد. عملکردهای غیر ضروری بدن مانند استخوان سازی و حافظه مختل میشوند. علاوه بر این، این فرآیند باعث ترشح مسکن هاي‌ طبیعی بـه نام اندورفین می شود کـه ناراحتی را کـه در غیر این صورت احساس می شد پنهان می کند. این اندورفین ها بـه شـما احساس بسیار خوبی میدهند، مردم فکر می کنند بدون صبحانه احساس خوبی دارند، اما بدن واقعاً در حال تقلا اسـت.

21 اتفاق خوب و بد که با حذف صبحانه برای بدن شما رخ می دهد

 

19. دوره های ماهانه شما مختل می شود

مطالعه اي درسال 2009 نشان داد کـه دانشجویان دختر کالج کـه بـه طور مداوم صبحانه نمی خورند، بی نظمی هاي‌ قاعدگی بیشتری از جمله دوره هاي‌ دردناک همراه با خون ریزی هاي‌ قاعدگی نامنظم داشتند. بهترین و بدترین غذاها را برای دوره قاعدگی خود کشف کنید تا روال ماهیانه خودرا کمی آسان تر کنید.

21 اتفاق خوب و بد که با حذف صبحانه برای بدن شما رخ می دهد

 

20. یک حالت کتوژنیک ایمن وارد شده است

با حذف صبحانه، در واقع میتوانید بدن خودرا تشویق کنید تا وارد یک حالت کتوژنیک ایمن شود، کـه می تواند مکانیسم هاي‌ طبیعی چربی سوزی بدن رابا فرو بردن بدن در ذخایر چربی برای انرژی تسریع کند.

21 اتفاق خوب و بد که با حذف صبحانه برای بدن شما رخ می دهد

 

در پایان

شاید باور نکردنی باشد ولی نخوردن صبحانه فوایدی هم دارد ولی توجه کنید کـه معایب نخوردن صبحانه چندبرابر بیشتر از فواید ان اسـت. ما دراین پست از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز اطلاعاتی از فواید و معایب نخوردن صبحانه را بـه انتشار گذاشته ایم . امیدواریم با خواندن ان لذت برده باشید.

نوشته 21 اتفاق خوب و بد که با حذف صبحانه برای بدن شما رخ می دهد اولین بار در تالاب. پدیدار شد.

تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس...
ما را در سایت تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد جواد عظیم بازدید : 179 تاريخ : يکشنبه 22 خرداد 1401 ساعت: 13:53