بازیابی رمز اینستاگرام با ایمیل، پیامک و اکانت فیسبوک

ساخت وبلاگ

روش‌های متعددی برای بازیابی رمز اینستاگرام وجود دارند. برای هر یک از ما پیش می‌آید که رمز عبور اینستاگرام را فراموش کنیم. در برخی موارد هم به دلایل امنیتی ممکن است مجبور به وارد کردن مجدد رمز عبور باشیم. اگر رمز عبور اینستاگرام‌ خود را فراموش کرده‌اید امکان دسترسی به آن را نخواهید داشت. در این صورت لازم است اقدام به تغییر و بازیابی رمز عبور کنید تا دسترسی مجدد برایتان فراهم شود.

فراموشی رمز عبور یکی از مسائلی است که کاربران اینستاگرام را با مشکل روبرو می‌کند. دلیل عمده آن نیز به خاطر وارد شدن به حساب کاربری با دستگاهی دیگر یا حذف و نصب مجدد برنامه است. بازیابی رمز اینستاگرام شاید یک مشکل جدی به نظر برسد. اما اگر هنگام ثبت‌نام اطلاعات ایمیل و شماره موبایل خود را به درستی وارد کرده باشید، راه آسانی پیش رو دارید. در این بخش به بررسی تمام راهکارهای بازیابی رمز عبور اینستاگرام پرداخته‌ایم.

چرا نیاز به بازیابی رمز اینستاگرام خواهیم داشت؟

بسیاری از کاربران به منظور حفظ امنیت پیج اینستاگرام خود اقدام به استفاده از رمزهای طولانی و پیچیده می‌کنند. یادداشت کردن رمز در جایی مشخص برای یادآوری آن نیز کار چندان منطقی به نظر نمی‌آید. رمزهای پیچیده اغلب مورد فراموشی قرار می‌گیرند. مگر اینکه الگویی خاص را در تعیین آن رمز عبور در نظر داشته باشید. بنابراین همواره این خطر وجود دارد که به دلیلی مجبور به وارد کردن مجدد رمز عبور باشید و آن را به یاد نیاورید. در این موقعیت، امکان بازیابی رمز اینستاگرام به روش‌های مختلف وجود دارد. در صورتی که رمز عبور اینستاگرام خود را فراموش کرده‌اید به یکی از روش‌های زیر امکان بازیابی آن را خواهید داشت.

  • بازیابی رمز عبور از اپلیکیشن اینستاگرام
  • بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک
  • بازیابی رمز اینستاگرام از طریق گوگل
  • بازیابی رمز از طریق ایمیل
  • بازیابی رمز از حساب کاربری فیسبوک
  • بازیابی رمز از طریق وب‌سایت اینستاگرام
  • بازیابی رمز بدون وارد کردن ایمیل

در ادامه به بررسی هر یک از این روش‌ها خواهیم پرداخت. اما پیش از آن ببینیم که منظور از بازیابی رمز اینستاگرام چیست و از این طریق چه اتفاقی خواهد افتاد؟

منظور از بازیابی رمز اینستاگرام چیست؟

اگر به هر دلیل رمز عبور اینستاگرام خود را فراموش کرده‌اید تنها یک راه برای بازیابی آن وجود دارد. راهی که با تغییر دادن رمز عبور آن میسر می‌شود. یکی از قابلیت‌های کاربردی اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز همین است. بازیابی رمز اینستاگرام به معنای تغییر دادن آن برای دسترسی مجدد است. برای اغلب ما نیز حداقل یک بار پیش آمده است که نیاز به طی کردن این فرآیند داشته باشیم. بنابراین یادگیری روش‌های متعدد برای بازیابی رمز عبور آن امری ضروری است.

برای بازیابی رمز اینستاگرام روش‌های مختلفی وجود دارد. ایمیل، پیامک، فیسبوک و اپلیکیشن اینستاگرام از روش‌های معمول آن هستند.

روش‌های مختلف بازیابی رمز عبور اینستاگرام

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک، ایمیل، حساب کاربری فیسبوک و اپلیکیشن آن امکان‌پذیر است. نکتۀ مهم برای طی کردن این فرآیند، امکان دسترسی به یکی از روش‌های ارتباطی فوق است. در واقع شما باید همیشه یک شمارۀ معتبر، ایمیل صحیح و در دسترس یا حساب کاربری فیسبوک فعال داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید با یکی از این روش‌ها اقدام به بازیابی رمز اینستاگرام کنید.

بازیابی رمز عبور از اپلیکیشن اینستاگرام

بهترین و ساده‌ترین راه برای بازیابی رمز اینستاگرام، استفاده از اپلیکیشن آن است. برای این کار تنها کافی است که اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده و روی گزینۀ (Forgot password) کلیک کنید. با این کار وارد صفحه‌ای می‌شوید که دو گزینه پیش روی شما قرار می‌دهد. در این بخش می‌توانید با وارد کردن نام کاربری یا ایمیل خود در تب (Username) یا با نوشتن شماره موبایل‌ خود در تب (Phone) وارد صفحۀ دیگری می‌شوید. در مرحلۀ سوم، دو گزینه به شما پیشنهاد داده می‌شود.

در این قسمت با انتخاب گزینۀ (Send an Email) یا (Send an SMS) می‌توانید اقدام به بازیابی رمز اینستاگرام کنید. با انتخاب گزینۀ (Send an Email) باید ایمیلی که موقع ثبت‌نام در اینستاگرام وارد کرده‌ بودید را درج کنید. در حالت دیگر نیز شماره موبایلی که در حساب اینستاگرام شما وارد شده است را بنویسید. با هر یک از این کارها، لینکی برایتان فرستاده می‌شود که از طریق آن امکان بازیابی رمز عبور اینستاگرام و تغییر آن را فراهم می‌کند. با وارد کردن شماره تلفن، یک کد برای شما ارسال می‌شود. با وارد کردن این کد در اپلیکیشن، امکان تغییر رمز اینستاگرام ایجاد می‌شود.

بازیابی رمز از وب‌سایت اینستاگرام

یکی دیگر از روش‌های بازیابی رمز اینستاگرام استفاده از وب‌سایت این پلتفرم است. به این منظور باید از طریق مرورگر گوشی یا لپ‌تاپ خود وارد آدرس (Instagram.com) شوید. پس از باز شدن صفحۀ مورد نظر روی گزینۀ (Forgor password) کلیک کرده تا وارد صفحۀ مربوطه شوید. در این صفحه، نام کاربری، ایمیل یا شماره موبایل خود را وارد کرده و روی گزینۀ (Send login Link) کلیک کنید.

سپس باید اقدام به احراز هویت (تأیید اینکه ربات نیستید) کنید. تیک مربوط به (I’m not a robot) را زده و روی گزینۀ (Next) کلیک کنید. پس از آن، یک لینک بازیابی رمز عبور اینستاگرام برای شما ارسال می‌شود. این لینک از طریق ایمیل قابل دسترس است. همچنین اگر شماره موبایل خود را وارد کرده‌اید نیز یک کد برایتان ارسال خواهد شد. در این روش هم دو گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد:

  • (Log in as): با کلیک روی این گزینه به صورت مستقیم وارد حساب کاربری‌تان در اینستاگرام می‌شوید.
    • در این صورت نیازی به تغییر رمز عبور نخواهید داشت.
  • (Reset your password): کلیک روی این گزینه شما را وارد صفحه‌ای می‌کند که باید از طریق آن اقدام به تغییر رمز عبور کنید.
    • با انتخاب این گزینه می‌توانید رمز جدیدی برای حساب کاربری‌ خود در اینستاگرام ایجاد کنید.

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق (Email)

هرچند در مراحل قبلی نیز بازیابی رمز اینستاگرام از طریق ایمیل را توضیح دادیم اما بهتر دانستیم که به صورت دقیق توضیحاتی را به این مورد اختصاص دهیم. برای بازیابی رمز عبور از طریق ایمیل باید اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی هوشمند خود اجرا کنید. اگر ایمیلتان را با حساب کاربری خود در اینستاگرام همگام کرده باشید به راحتی می‌توانید مشکل فراموشی رمز عبور را حل کنید. برای بازیابی رمز عبور اینستاگرام از طریق ایمیل، در زمان ورود به حساب کاربری، از بخش پایین صفحه روی گزینه (Forgot password) کلیک کنید.

سپس روی عبارت (Get help with signing in) کلیک کرده تا وارد صفحۀ کمک برای ورود شوید. در صفحۀ بعد، نام کاربری و ایمیل همگام‌سازی شده با اکانت خود را وارد کنید. به عبارتی در اینجا به اینستاگرام می‌گویید که برای کدام حساب کاربری نیاز به بازیابی رمز عبور دارید. سپس با انتخاب گزینۀ (Send an Email)، یک لینک بازیابی رمز عبور برای شما فرستاده می‌شود. با ورود به (Inbox) ایمیل‌ خود و کلیک روی لینک مورد نظر، امکان تغییر رمز عبور میسر می‌شود.

بازیابی رمز عبور از طریق پیامک

در بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک، یک نکتۀ مهم وجود دارد. اینکه در این روش، لینک تغییر رمز عبور برای شما ارسال نمی‌شود. بلکه یک کد 6 رقمی فرستاده می‌شود که از طریق آن، امکان بازیابی رمز عبور را خواهید داشت. در روش بازیابی رمز از طریق (SMS) باید دسترسی به شماره موبایلی را که موقع ثبت‌نام وارد کرده بودید داشته باشید. در این صورت ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی هوشمند خود اجرا کنید. روی گزینۀ (Get help signing in) کلیک کرده و نام کاربری، ایمیل یا شماره موبایلی که در زمان ثبت‌نام وارد کرده‌ بودید را ارائه دهید. سپس روی گزینۀ (Next) کلیک کنید.

بازیابی رمز عبور اینستاگرام با پیامک

با این کار وارد صفحه‌ای می‌شوید که باید شیوۀ بازیابی رمز را انتخاب کنید. برای دریافت کد 6 رقمی، گزینۀ (Send an SMS) را انتخاب کنید. کد 6 رقمی به ‌شماره موبایل شما ارسال می‌شود. این کد را در باکس مورد نظر در اپلیکیشن وارد کنید. در اغلب موارد این کد به صورت خودکار وارد شده و روند لاگین صورت می‌گیرد. دقت کنید که در این شیوه، رمز عبور اینستاگرام شما تغییر نمی‌کند. بلکه تنها وارد حساب کاربری خود خواهید شد. پس از ورود می‌توانید از روش‌های دیگر اقدام به تغییر و بازیابی رمز اینستاگرام کنید.

بازگردانی رمز از طریق فیسبوک

اگر حساب کاربری فعال در فیسبوک دارید و آن را با اکانت اینستاگرام خود همگام کرده‌اید، راه آسانی پیش رو دارید. برای بازیابی رمز اینستاگرام می‌توانید از طریق فیسبوک نیز اقدام کنید. برای بازیابی رمز عبور اینستاگرام از طرق فیسبوک، ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید. به جای کلیک روی گزینۀ (Get help with signing in)، گزینۀ (Login with Facebook) را انتخاب نمایید. به این طریق امکان اتصال و ورود به حساب کاربری اینستاگرام از طریق فیسبوک فراهم می‌شود.

بازیابی رمز عبور از اپلیکیشن اینستاگرام از فیسبوک

در گام بعد لازم است ایمیل و پسورد مربوط به فیسبوک خود را وارد کنید. پس از گذراندن مراحل احراز هویت فیسبوک، اتصال شما با حساب‌ اینستاگرام برقرار شده و می‌توانید رمز عبور خود را بازیابی کنید. در این روش هم لینک یا صفحۀ تغییر رمز عبور برایتان به نمایش در نخواهد آمد. بلکه تنها امکان ورود به حساب کاربری‌تان فراهم می‌شود. پس از ورود به اکانت اینستاگرام باید مراحل تغییر رمز را انجام دهید.

بازیابی رمز عبور از طریق سرویس گوگل

بازیابی رمز عبور از طریق گوگل، این امکان را به وجود می‌آورد که رمز عبورتان را به یاد آورید. بازیابی رمز اینستاگرام از طریق گوگل امکان‌پذیر است و از این طریق می‌توانید رمز عبور قبلی خود را مشاهده کنید. البته به شرطی که اطلاعات ثبت شده در گوشی هوشمند یا لپ‌تاپ خود را پاک نکرده باشید. برای مشاهدۀ رمز عبور اینستاگرام باید به فهرست پسوردهای ذخیره شده در گوشی آیفون یا اندرویدی خود مراجعه کنید. اغلب گوشی‌های هوشمند، روز عبورهای مختلف را به صورت خودکار در خود ذخیره می‌کنند. بنابراین به احتمال زیاد امکان بازیابی آن‌ها از طریق سرویس گوگل وجود دارد. به این منظور و برای بازیابی رمز در گوشی‌های آیفون و اندروید به روش‌های زیر عمل کنید:

در گوشی آیفون

  1. به قسمت (Seetings) گوشی رفته و روی گزینۀ (Passwords & Accounts) یا (Passwords) کلیک کنید.
  2. سپس روی گزینۀ (Website & App Passwords) کلیک کرده و جهت احراز هویت از (FaceID) یا (TouchID) استفاده کنید.
  3. حال فهرستی از پسوردهای ذخیره شده در گوشی آیفون را مشاهده می‌کنید.
  4. با استفاده از بخش سرچ برنامه و کلیک روی آدرس سایت‌ها اقدام به بازیابی رمز اینستاگرام کنید.

در گوشی اندروید

  1. ابتدا وارد تنظیمات گوشی اندرویدی خود شده و وارد بخش (System) شوید.
  2. سپس روی گزینۀ (Language & Input) کلیک کنید.
  3. مسیر (Advanced) و سپس (Autofill Service) را طی کنید.
  4. روی گزینۀ (Google) کلیک کرده و سپس (OK) را بزنید.
  5. مجدداً وارد بخش تنظیمات (Seetings) شده و روشن بوده گزینۀ (Use Autofill With Google) را بررسی کنید.
  6. اگر رمز عبور اینستاگرام را پیش از این ذخیره کرده باشید در این بخش می‌توانید آن را پیدا کنید.

فهرست رمزهای ذخیره شده در گوگل کروم

اگر تا کنون اقدام به استفاده از اینستاگرام از طریق مرورگر گوگل کروم در لپ‌تاپ یا گوشی هوشمندتان کرده‌اید، احتمالاً رمز عبورتان را باز خواهید یافت. در صورتی که مرورگر شما با حساب‌های کاربری‌تان همگام (Sync) شده باشد، برای مشاهدۀ رمز عبور می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

  1. مرورگر گوگل کروم (Chrome) را باز کنید.
  2. دکمۀ منو را در سمت راست بالای صفحه لمس کنید.
  3. از منوی باز شده، گزینۀ (Settings) را انتخاب کنید.
  4. سپس وارد تنظیمات (Passwords) شوید.

در این بخش، فهرست وب‌سایت‌های ذخیره شده از جمله اینستاگرام به همراه آدرس ایمیل‌های مختلف را مشاهده خواهید کرد. روی نام وب‌سایت یا آدرس ایمیل کلیک کرده و آیکون چشم را لمس کنید. رمز عبوری که موقع استفاده از مرورگر وارد کرده بودید را در این قسمت مشاهده خواهید کرد.

برای بازیابی رمز عبور اینستاگرام می‌توان از فهرست پسوردهای ذخیره شده در مرورگر گوگل کروم استفاده کرد.

نکاتی در مورد بازیابی رمز عبور اینستاگرام

  • گاهی پیش می‌آید که با کلیک روی لینک ارسالی، رمز انتخابی جدید عمل نکرده یا از صفحۀ مورد نظر خارج می‌شوید. در این حالت، روند بازیابی رمز اینستاگرام را از طریق وب‌سایت انجام دهید. سپس اپلیکیشن اینستاگرام را حذف کرده و مجدداً نصب کنید. برای حذف اینستاگرام از گوشی هوشمندتان باید تمام اطلاعات مربوط به آن را پاک کنید.
  • در صورتی که گزینۀ (Send SMS) را در روند بازیابی رمز عبور مشاهده نمی‌کنید احتمالاً نیاز به آپدیت کردن نسخۀ اپلیکیشن اینستاگرام خواهید داشت.
  • هنگام وارد کردن نام کاربری خود به منظور بازیابی رمز عبور، از وارد کردن علامت (@) خودداری کنید.
  • ممکن است نام کاربری خود را برای بازیابی رمز عبور فراموش کرده باشید. در این موقعیت تنها وارد کردن آدرس ایمیل یا شماره موبایل معتبر کافی است. اما اگر نیاز به نام کاربریتان دارید از یک دوست بخواهید که آن را از فهرست فالوئرهای خود پیدا کرده و برایتان بفرستد.
  • اگر آدرس ایمیل یا شماره موبایل معتبر و همگام‌سازی شده با اکانت اینستاگرام نداشته باشید راهی برای بازیابی رمز عبور نخواهید داشت. در این مواقع تنها شانس این است که رمز عبور را از فهرست ذخیره شدۀ گوگل کروم پیدا کنید.
  • اگر ایمیل ارسال شده از اینستاگرام را به منظور بازیابی رمز پیدا نکردید، به جای پوشۀ (Inbox) وارد بخش (Spam) شوید. در غیر این صورت درخواست مجددی برای ارسال ایمیل بفرستید.

جمع‌بندی

  • فراموش کردن رمز اینستاگرام اتفاقی است که برای بسیاری از ما پیش می‌آید.
  • دلیل عمده آن به خاطر وارد شدن به حساب کاربری با دستگاهی دیگر یا حذف و نصب مجدد برنامه است.
  • در مواجه با این اتفاق می‌توان اقدام به بازیابی رمز اینستاگرام کرد.
  • برای بازیابی رمز عبور اینستاگرام روش‌های متعددی وجود دارد.
  • تغییر رمز اینستاگرام از طریق ایمیل، پیامک، فیسبوک و وب‌سایت آن امکان‌پذیر است.
  • برای بازیابی رمز اینستاگرام نیاز به شماره موبایل همگام‌سازی شده با حساب کاربری یا ایمیل معتبر خواهید داشت.
  • اگر اینستاگرام شما هک شده باشد امکان ورود به حساب کاربری را ندارید. در این صورت باید روش‌های دیگری را برای بازیابی رمز امتحان کنید.

پرسش‌های پرتکرار

منبع:

Instagram

تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس...
ما را در سایت تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد جواد عظیم بازدید : 166 تاريخ : پنجشنبه 26 خرداد 1401 ساعت: 20:14