دانلود آلبوم آواز شهناز از جلیل شهناز

ساخت وبلاگ

آلبوم آواز شهناز'>شهناز اثری از استاد جلیل شهناز است که در آن می‌توانیم به تار و آواز این موسیقیدان بزرگ ایرانی گوش فرا دهیم.

به گزارش خوبو، آلبوم موسیقی آواز شهناز اثری از جلیل شهناز است. این آلبوم، شامل ۵ قطعه موسیقی در سبک سنتی و کلاسیک ایرانی را می‌توانیم گوش دهیم. قیمت این آلبوم، ۱۸,۰۰۰ تومان است.

آهنگ های آلبوم آواز شهناز

این آلبوم شامل ۵ قطعه موسیقی با تار و صدای جلیل شهناز است. این آلبوم توسط شرکت فرهنگی هنری چهارباغ بانگ نشر و عرضه شده است.

#نام آهنگمدت زمان
۱ساز و آواز همایون۰۹:۵۸
۲بیات ترک ۱۱۱:۵۵
۳ماهور۰۸:۵۶
۴بیات ترک ۲۱۷:۱۷
۵ابوعطا۱۲:۳۸
آلبوم آواز شهناز از جلیل شهناز

بیوگرافی جلیل شهناز

جلیل شهناز متولد ۱ خرداد ۱۳۰۰ در اصفهان – درگذشته ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ در تهران، موسیقی‌دان و نوازنده تار اهل اصفهان بود. پدرش «شعبان‌خان» علاقه وافری به موسیقی اصیل ایرانی داشت و علاوه بر تار که ساز اختصاصی او بود، سه‌تار و سنتور هم می‌نواخت. عموی او غلامرضا سارنگ (سارنج) هم از نوازندگان کمانچه بود.

جلیل شهناز از کودکی به موسیقی علاقه‌مند شد و نواختن تار را نزد عبدالحسین شهنازی و برادر بزرگ خود حسین شهناز که به خوبی ساز می‌نواخت آغاز کرد. وی در جوانی با حسن کسائی (نوازنده سرشناس نی) آشنا شد. جلیل شهناز با سفر به تهران و اقامت در این شهر کارمند افتخاری شهرداری شد. امکانات ضبط و استودیوهای تازه به خدمت گرفته رادیو تلویزیون این فرصت را به او داد تا بتوانند با پنجه و مضراب سحرآمیز خویش دل هر شنونده و بیننده‌ای را تسخیر کند.

شهناز در رشته‌های مختلف هنر از جمله تار، سه‌تار، سنتور و کمانچه به مقام استادی رسید. وی در سال ۱۳۸۳ به عنوان چهره ماندگار هنر و موسیقی برگزیده شد.

بیشتر بخوانید

تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس...
ما را در سایت تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد جواد عظیم بازدید : 183 تاريخ : پنجشنبه 26 خرداد 1401 ساعت: 20:14