کودک 16 ماهه چقدر باید شیر بخورد

ساخت وبلاگ
5/5 - (1 امتیاز)

برای پاسخ به این سوال که کودک 16 ماهه چقدر باید شیر بخورد، اجازه دهید تا بررسی این موضوع را از 6 ماهگی به بعد که کودک در کنار شیر مادر یا شیر خشک شروع به خوردن غدای جامد میکند، آغاز کنیم.
کودک تا قبل از این دوره به حداکثر نیاز خود برای شیر مادر یا شیر خشک میرسد، چرا که در ابتدای تولد معده او بسیار کوچک بوده و مجبور است به دفعات زیاد و به مقدار کم شیر بخورد، اما با افزایش سن تا 6 ماهگی کم کم دفعات شیر خوردن او کم، و به حجم در هر وعده، افزوده خواهد شد. یعنی حدود 750 تا 800 میلی لیتر در 24 ساعت (که این مقدار در صورتی که کودک شما از شیر خشک تغذیه میکند یک سوم خواهد بود) و تا 1 سالگی به میزانی که خود کودک میل داشته باشد و 2 تا 3 وعده در روز خواهد رسید. برای خیلی از والدین سوال است که کودک 16 ماهه چقدر باید شیر بخورد، چرا که کودک دیگر به خوردن غذای جامد عادت کرده اما همچنان به شیر مادر نیز وابسته است. اینکه کودک 16 ماهه چه مقدار شیر میخورد برای مادرانی که اطرافیان آن ها، کودک خود را در حدود یکسالگی از شیر گرفته اند، ممکن است نگران کننده باشد.
در ادامه بیشتر به این موضوع که کودک در 16 ماهگی چقدر باید شیر بخورد و اینکه آیا وابستگی کودک 16 ماهه به شیر مادر از نظر روانی مضر هست یا خیر نیز خواهیم پرداخت.

آیا شیر مادر برای کودک 16 ماهه همچنان مفید است؟

شیر مادر سرشار از مواد مفید برای رشد بدن و ذهن کودک و مواد مفیدی است که جلوی ابتلای او به بیماری ها و عفونت ها را خواهد گرفت. از جمله انواع اسید های چرب، لاکتوز، آمینو اسید ها، ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم های مورد نیار بدن. شیر مادر با حضم آسان خود تنها خوراک کودک تا 6 ماهگی است. اما کودک 16 ماهه چقدر باید شیر بخورد، سوالی است که با توجه به وزن و میزان علاقه کودک به غذای جامد پاسخ های متفاوتی دارد. شیر مادر در 16 ماهگی نیز همچنان برای کودک مفید است و شما میتوانید حتی تا 2 یا 3 سالگی نیز به کودک خود شیر دهید. اما اگر تصور میکنید پاسخ به این سوال که کودک 16 ماهه چقدر باید شیر بخورد یک میزان توصیه شده ثابت است، اشتباه میکنید. کودک در این سن اکثر موارد غذایی مورد نیاز خود را از غذای جامد میگیرد. و بسته به علاقه خود به شیر ممکن است تنها در صبح و هنگام خواب شیر بخورد و بیشتر از نظر روانی به شیر و نزدیکی به مادر نیاز داشته باشد.

کودک 16 ماهه چقدر شیر میخورد

فواید شیر خوردن برای کودک بعد از دو سالگی و در 16 ماهگی:

از یک سالگی به بعد علاوه بر مزایای تقویت سیستم ایمنی بدن ، شیر مکیدن نوزاد به تقویت ماهیچه هایی که برای صحبت نیز استفاده میشود، کمک میکند. در نتیجه احتمال اینکه کودک در زبان باز کردن دارای مشکل شود را کاهش خواهد داد.
بعد از یک سالگی و تا شانزده ماهگی کودک شیر خوردن نوزاد دارای اثر کاهش هورمون های استرس و آرامش کودک خواهد بود. در واقع از یک سالگی به بالا بعد معنوی شیرخوردن نوزاد مطرح خواهد بود.

اگر شما پاسخ به سوال کودک 16 ماهه چقدر باید شیر بخورد را برای کودک خود اینگونه یافتید که زمان این نرسیده که کودک خود را از شیر بگیرید ممکن است با چالش درخواست شیر کودکتان در جمع مواجه شوید. در این صورت میتوانید از یک کلمه رمزی بین خودتان و کودک استفاده کنید.

آیا شیر خوردن کودک در 16 ماهگی مضر است؟

این باور غلط وجود دارد که شیر خوردن کودک از سینه مادر در سنین بالا تر برای سلامت روان و جسم او مضر است. و باعث وابستگی بیش از حد یا لاغری او خواهد شد. اما هیچ مشکلی روانی یا جسمی حتی تا 3 سالگی نیز پیش نخواهد آمد.
پس اگر اطرافیان با کنایه میگویند که کودک 16 ماهه شما چقدر شیر میخورد و باعث مشکل در او خواهد شد اعتنا نکنید و به گفته متخصصان استناد کنید. سازمان یونیسف شیردهی به نوزاد را در سال دوم زندگی منبع مهم انرژی و پروتئین و کمک به حفاظت او در برابر بیماری ها می داند. اما بعد از یکسالگی باید او را به خوردن مایعات با لیوان نیز عادت دهید. امیدوارم در انتهای این مقاله پاسخ به این سوال که کودک 16 ماهه چقدر باید شیر بخورد را دریافته باشید.
شیر دهی طولانی تر برای سلامت مادر نیز مفید است و ریسک سرطان سینه و و پوکی استخوان و سرطان تخمدان را برای او پایین خواهد اورد.

تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس...
ما را در سایت تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد جواد عظیم بازدید : 316 تاريخ : پنجشنبه 26 خرداد 1401 ساعت: 20:14