موقع تشنج کودک چکار کنیم

ساخت وبلاگ
5/5 - (1 امتیاز)

تا به حال به این فکر کرده اید که موقع تشنج کودک چکار کنیم؟ قطعا هول شدن و استرس گرفتن بزرگترها در هنگام تشنج کودکان، کاری از پیش نمی برد. پس باید چه کرد؟ در این مقاله می خواهیم برخی از راهکار ها و اقدامات لازم برای کنترل تشنج کودکان را باهم بررسی کنیم تا شما هم بدانید که به درستی باید موقع تشنج کودک چکار کرد؟
بسته به این که تشنجی که کودک شما می کند از چه نوعی است، این که موقع تشنج کودک چکار کنیم و چه اقداماتی باید داشته باشیم، متفاوت است. تشنج های ناشی از تب معمولا بین کودکان یک تا پنج سال رخ می دهد.

تشنج هایی که از تب بالا در کودکان ایجاد می شود، می تواند منجر به تغییر ناگهانی در فعالیت های حرکتی فرد، که ناشی از فعالیت های الکتریکی مغز است، شود. تشنج های ناشی از تب در کودکان، جزو تشنج های کم خطر است، اما همین کم خطر نیز اگر ندانیم که باید موقع تشنج کودک چکار کنیم، می تواند برای خودمان و کودک دردسرساز شود و بیماری های وحشتناکی مانند مننژیت را در پی داشته باشد.
یک نکته مهم درباره این که بدانیم باید موقع تشنج کودک چکار کنیم، این است که مراجعه به موقع به پزشک را از یاد نبرید. تاخیر در انجام اقدامات لازم در هنگام تشنج کودکان، می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای شما و کودکتان به همراه داشته باشید.

اشکال مختلف تشنج در کودکان

تشنج در کودکان علائم مختلفی دارد که ممکن است به صورت حرکات شدید اندام ها، پرش های عضلانی پرتکرار، لرزش پلک ها، سفت شدن اندام ها، حرکات شبیه مکیدن یا جویدن در دهان، گریه یا حرکات غیر طبیعی چشم ها یا کبودی و حبس نفس کودک بیش از 20 ثانیه ظاهر شود. معمولا تب ها مقدمه ای بر وقوع تشنج در کودکان هستند، یعنی اگر جلوی تب را نگیریم، بعد باید ببینیم که موقع تشنج کودک چکار کنیم، چراکه تب شدید منجر به تشنج در کودک شده است.
تشنج هم چنین می تواند با علائمی مانند از دست دادن ناگهانی هوشیاری، قفل شدن فک، سیاه شدن دور لب و انقباض تمام بدن همراه باشد. حمله تشنج معمولا کوتاه و در حد چند دقیقه است اما عوارض بعد از آن ممکن است تکرار شود، که در اینصورت نیز باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد. هر چه تشنج در سنین پایینتری در کودک رخ دهد، احتمال تکرار و عوارض آن بیشتر است.

موقع تشنج کودک چکار کنیم

اقدامات ضروری و لازم در هنگام تشنج کودکان

همانطور که در بالا گفتم، برای این که بهتر بدانیم موقع تشنج کودک چکار کنیم، مهم ترین اقدام، این است که آرامش خود را حفظ کنیم و هر گونه استرس و ناآرامی را از خود و محیط کودک دور کنید.
لباس های کودک را در بیاورید و هر گونه زیور آلات را از او باز کنید تا به راحتی بتواند نفس بکشد.
کودک را در آغوش خود نگه ندارید؛ سعی کنید او را در سطحی ایمن مانند زمین بگذارید.

کودک را به پهلو بخوابانید تا در صورت استفراغ، مواد وارد ریه او نشود.
علت ایجاد تب و تشنج در کودک را از طریق اورژانس پیگیری کنید تا به روش درست تری بدانند که بهتر است موقع تشنج کودک چکار کنیم.
اگر چیزی در دهان کودک وجود دارد، سعی کنید با خونسردی آن را خارج کنید تا از شوک پیشگیری شود.
نیازی نیست دندان های کودک را از هم باز کنید، فقط مطمئن شوید که زبان کودک در هنگام تشنج تحت فشار نباشد.
پاشویه یا شستشوی بدن کودک با آب سرد در هنگام تشنج، تاثیری در درمان آن ندارد، شاید بپرسید که پس موقع تشنج کودک چکار کنیم؟ به جای این اقدامات بی تاثیر می توانید از شیاف استامینوفن برای کاهش تب کودک استفاده کنید.

تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس...
ما را در سایت تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد جواد عظیم بازدید : 156 تاريخ : پنجشنبه 26 خرداد 1401 ساعت: 20:14