استقرار ۱۱۹ واحد سنگ‌بری در دورود

ساخت وبلاگ

بهمن جعفری، در حاشیه جلسه رونق سنگ‌بری‌های لرستان که به میزبانی فرمانداری دورود برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از واحدهای سنگ‌بری استان در دورود بوده و در کل، ۱۱۹ واحد در این شهرستان مستقر هستند.

وی ادامه داد: بالغ‌بر ۶۸۰ نفر در این واحدها مشغول فعالیت بوده و ظرفیت تولیدی بالغ‌بر سه میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع دارند.

جعفری با اشاره به مشکلات این واحدها، عنوان کرد: ازجمله مشکلات این واحدها می‌توان به کمبود سرمایه در گردش و فرسودگی ماشین‌آلات و وجود یک معدن بزرگ و فعال دلیجان که متعلق به گروه کوثر است اشاره کرد.

این مسئول اضافه کرد: در راستای زنجیره تولید و ارزش و حفظ اشتغال موجود، مقرر شد معدن دلیجان نسبت به تأمین سنگ مورد نیاز واحدهای سنگ‌بری شهرستان اقدام کند و واحدهای سنگ‌بری نیز توسط اتحادیه و مراجعه به سازمان صمت و فرمانداری شهرستان موارد خود را به معدن انعکاس داده و آنها نیز سنگ‌های مورد نیاز را که عمدتاً سنگ چینی هستند و بالغ‌بر ۵۸ واحد در شهرستان چینی بر هستند، نسبت به تولید سنگ نما اقدام کنند.

رئیس سازمان صمت لرستان، ادامه داد: از این به بعد نیز معدن دلیجان و واحدهای سنگ‌بری باید در بستر سامانه تجارت ثبت‌نام کرده و کد بگیرند و آمارهای تولید و فروش‌های خود را ثبت کنند که هم موضوع نظارت، پایش و رصد تسهیل شود و هم شفافیتی در جریان کالا اتفاق بیافتد.

انتهای پیام

تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس...
ما را در سایت تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد جواد عظیم بازدید : 268 تاريخ : پنجشنبه 26 خرداد 1401 ساعت: 20:14