حقوق بشر آمریکایی تابلوی خونریزی و توحش است

ساخت وبلاگ

حجت‌الاسلام محمد حسن ذاکری رئوف روز پنجشنبه در جلسه ستاد برگزاری هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم عنوان کرد: حقوق بشر موضوعی فطری و به صرف انسان بودن است و بر این اساس به مردم کره زمین حقوقی تعلق می‌گیرد.

وی افزود: مصیبت‌ انگیز این است که استکبار از این لفظ زیبا و حقوق اولیه انسان به گونه‌ای توسط رسانه‌ها استفاده می‌کند که مفهوم را منقلب کرده و نوعی از حقوق بشر را ارائه می‌دهد که در آن جنایت‌هایی که در درون آمریکا و یا کشورهای دیگر به وقوع می‌پیوندد، نادیده گرفته می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم بیان کرد: این شورا مانند سال‌های گذشته بر این است تا با همکاری نهادهای مختلف به‌ویژه تشکل‌های مردمی، حقوق بشری که آمریکا از آن دَم می‌زند را بازخوانی و افشاگری کند.

وی یادآور شد: سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر ویژه‌ای برای افشاگری و نمایاندن نفاق، دورویی و دروغگویی آمریکا و ایجاد سنگرهایی برای حفاظت از انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ما همواره مورد هجمه قرار داریم و دشمنان نیز از هر فرصتی استفاده می‌کنند و بر علیه نظام‌اسلامی هر چه در توان دارند دریغ نمی‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، ایجاد یک موقعیت راهبردی جهت تبیین رویکرد تهاجمی و تدافعی برای مقابله با چالش‌ها و تهدیدهایی که فراروی نظام اسلامی است را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما قربانی اصلی سیاست‌های استکبار در دنیا هستیم و این ایجاب می‌کند، که مجموعه‌های مختلف برای تولید محتوای فاخر که هم از جاذبه خوبی برخوردار باشد و هم مخاطب آن را به راحتی درک کند، اقدام کنند.

ذاکری رئوف با یادآوری شرایط موجود کشور و اقدام‌هایی که دولت برای اصلاح وضعیت اقتصادی انجام می‌دهد خاطرنشان کرد: به طور طبیعی هر جراحی مشکل‌های خاص خود را دارد، قاعدتا دشمن نیز درصدد است که از نقاط تاریک و یا اِشکال‌هایی که در اجرای طرح های بزرگ وجود دارد، سوءاستفاده کند.

وی افزود: با لحاظ قرار دادن این مطلب و هجمه مستمر آمریکا علیه ملت مظلوم ایران و جنایت‌هایی که منافقان ددمنش طی این سال‌ها بر ملت ما روا داشتند، می‌طلبد که در این جبهه یک حالت و آرایش متناسب با هجمه ترکیبی را در پیش بگیریم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات قم بیان کرد: حداقل کار این است که در خصوص اعمال خبیثانه آمریکا افشاگری داشته باشیم، افشای حقوق بشر آمریکایی و ظلمی که در حق ملت‌های مظلوم صورت می‌گیرد، در تنویر افکار عمومی مردم کمک به‌سزایی دارد.

وی با بیان اینکه رویکرد ما، مردمی کردن برنامه‌های این هفته است، گفت: رهبر معظم انقلاب در حکمی که برای رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور داشتند، مردمی کردن بزرگداشت‌ها، فعال کردن مساجد و نهادهای مردمی، به‌کارگیری ابتکارها و خلاقیت‌های جوانان انقلابی و طراوت و تازگی بخشی و مراسم دینی و انقلابی را توصیه فرمودند، از این رو رویکرد شورای هماهنگی نیز همین است و ما به سمت مردمی‌سازی و دخیل‌کردن بیشتر مردم حرکت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: باید امکانات مجموعه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی را بسیج کنیم و در خدمت مردم، اصناف و کسبه قرار دهیم که خودشان این مراسم را در محله‌ها و مساجد مختلف عهده‌داری کنند،   مطالبه صریح رهبری نیز همین است.

ذاکری خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نقش حمایت کننده و تسهیل کننده دارد، تا با برداشتن موانع، زمینه را برای حضور مردم فراهم کند.

وی با اشاره به همایش بزرگ خانوادگی یاوران مهدی (عج) بیان کرد: یک قالب جذاب مثل سرود سلام فرمانده، به دل‌ها و قلب‌ها نفوذ پیدا می‌کند، و اخلاص قطعا از نکته‌های اصلی آن است.

 وی ادامه داد: الان در سطح شهر پیاده‌روهای متعددی ایجاد شده که می‌توان از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد، جایی که مردم مکث بیشتری دارند در منظرشان می‌توانیم، تابلوهای گویایی با ترکیب جذابی قرار دهیم که این مفهوم و مطلب که دنبال آن هستیم را القا کنیم.

ذاکری با اشاره به آمار بالای شهیدان ترور در قم گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران اگر یک اقدام خوبی انجام بدهد که بتوانیم یادواره شهیدان ترور قم را در این ایام برگزار کنیم، کار به جایی است.

وی با بیان اینکه سال‌های قبل برنامه‌های هفته حقوق بشر آمریکایی در قالب برگزاری مراسم‌ شب هفتم تیرماه در حرم حضرت معصومه (س) بود افزود: ما نیز این برنامه‌ها را در حرم مطهر و گلزار شهدای شیخان که برخی شهیدان هفتم تیر در آن مدفون هستند، خواهیم داشت، و غبارروبی و گلاب افشانی قبور مطهر هم در برنامه است.

وی بیان کرد: چون ما هفته قوه قضائیه را نیز داریم و به هفته حقوق بشر آمریکایی متصل می‌شود، طبیعتا قوه قضائیه هم برنامه‌هایی را خواهد داشت.

در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ بر اثر انفجار بمب در محل دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در تهران ۷۲ تَن از یاران انقلاب به شهادت رسیدند.

اول تا هفتم تیرماه، هفته «قوه قضاییه» نامگذاری شده است. همچنین حدفاصل هفتم تا دوازدهم تیرماه حوادث جنایت‌آمیز متعددی رخ داده که به جهت نقش پررنگ عوامل استکبار جهانی در این وقایع، از هفتم تا دوازدهم تیرماه به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.  

در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷، ناو آمریکایی وینسنس، یک فروند هواپیمای مسافربری ‌ایران را در خلیج فارس هدف قرار داد و همه ۲۹۰ سرنشین آن را به شهادت رساند.

رژیم بعث عراق نیز در هفتم خرداد سال ۱۳۶۶ به یکی از شهرهای کردنشین مرزی ایران به نام سردشت حمله شیمیایی کرد که موجب شهادت بیش از ۱۰۰ تن و مصدومیت هزاران تَن شد که برخی از مصدومان این حادثه همچنان از عوارض آن رنج می ‌برند.

انتهای پیام

تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس...
ما را در سایت تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد جواد عظیم بازدید : 222 تاريخ : پنجشنبه 26 خرداد 1401 ساعت: 21:58