نکات ایمنی مهم هنگام استفاده از بخاری های برقی خانگی

ساخت وبلاگ

هنگام نصب و راه اندازی هیترهای برقی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

بخاری های برقی بدون نیاز به نصب هیچ گونه وسیله اضافی، توانایی تولید گرمایی کاملا پاک در فصل زمستان را دارند و برای استفاده در منزل و محل کار، گزینه هایی بسیار عالی هستند. اما همین بخاری های برقی بسیار کاربردی و سودمند می توانند خطرافرین باشند و صدمات مالی و جانی زیادی را به بار بیاورند. بیشتر مشکلات بخاری های برقی مربوط به اتصال سیم، داغ کردن بیش از حد و آتش سوزی است که در صورت انتخاب وسیله مناسب و استاندارد و یا نصب درست آنها ، با چنین مشکلاتی رو به رو نخواهید شد. 

میزان ایمنی بخاری های برقی نسبت به بخاری های گازی و گازوئیلی

هیتر های برقی نسبت به بخاریهای نفتی، گازی و گازوئیلی و … ایمن تر هستند و هیچ گونه آلاینده ای نیز تولید نمی کند، هم چنین بدون نیاز به دودکش فعالیت دارند و خطر مسمومیت و خفگی ناشی از بخاری های برقی نیز وجود ندارد. بنابراین در صورت دقت در انتخاب محصول و رعایت نکات نصب، هیچ گونه خطری در آینده ایجاد نخواهد کرد. 

در این نوشته از هیتر اسکندری قصد داریم به تمام نکات ایمنی مهم هنگام خرید، نصب و راه اندازی هیترهای برقی بپردازیم تا با خیالی آسوده از آن در خانه و محل کار خود استفاده کنید. به دلیل تولید گرمای پاک، بهترین گزینه برای اتاق خواب کودک خواهد بود، پیشنهاد می شود نوشته بهترین هیتر برقی برای اتاق خواب را بخوانید. 

در انتخاب و خرید هیتر برقی دقت کنید

اولین و مهم ترین نکته جهت حفظ امنیت اتاق هنگام استفاده از بخاری برقی، دقت در انتخاب جنس آن است. مسلما هیترهای ارزان قیمت ، کیفیت پایینی خواهند داشت و از این رو می توان خطر آفرینی و آتش سوزی آنها را نیز محتمل دانست. هیترهای با کیفیت و استاندارد دارای سیستم کنترل حداکثر دما هستند که در صورت افزایش بیش از دمای بخاری و یا نقاط متصل به برق ، به صورت خودکار دستگاه را خاموش کرده و از بروز حادثه جلوگیری می کند.

در انتخاب و خرید هیتر برقی دقت کنید - هیتر اسکندری

هم چنین در صورتی که محصول خریداری شده گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر داشته باشد، می توان به بالا بودن کیفیت آن پی برد، چون که هیچ تولید کننده ای حاضر به گارانتی و تضمین کردن محصول بی کیفیت خود نیست، توجه به سابقه شرکت تولید کننده یا وارد کننده نیز یکی دیگر از نکاتی است که هنگام خرید هیتر برقی خانگی باید مورد توجه قرار بگیرد. 

در مکان های خشک از بخاری استفاده کنید

بخاری های برقی در مکان های خشک به خوبی کار می کنند، اما در صورت استفاده در محیط های مرطوب مانند آشپزخانه ، حمام ، گلخانه، مغازه خشکشویی، استخر ، سونا ، جکوزی و … حتما باید به ضد آب بودن آن توجه کنید چرا که ورود رطوبت به قسمت های داخلی آن ، احتمال اتصال و آتش سوزی را بالا می برد. 

در سطح صاف و بدون شیب قرار داده شود

اصولا بخاری های برقی دارای پایه هستند تا از افتادن آنها و آتش سوزی جلوگیری شود، اما محض احتیاط بهتر است آنها را در سطحی صاف و بدون شیب قرار دهید تا احتمال واژگونی آن را به صفر برسانید. 

پایه های بخاری برقی به صورت زبر و ترمز دار ساخته می شوند تا هنگام قرارگیری بر روی سطوح صافی مانند کاشی و سرامیک، سر نخورند، هنگام خرید بخاری به این مورد نیز توجه کنید. 

از محافظ برق استفاده کنید

محافظ برق، ولتاژ جریان ورودی را کنترل می کند و در صورت ورود برق پرفشار و خطرناک، جریان برق را قطع کرده تا ضمن جلوگیری از خرابی هیتر، احتمال آتش سوزی را نیز به صفر برساند.

بخاری برقی را به دور از دسترس کودکان قرار دهید

کودکان همواره در حال بازی و جنب و جوش هستند، احتمال اینکه با بخاری برخورد کنند و آن را به زمین بیندازند دور از ذهن نیست، هم چنین ممکن است دچار سوختگی نیز شوند، پس بهتر است آن را دور از دسترس کودکان قرار دهید و از بخاری های برقی فن دار و غیر تابشی استفاده کنید که المنت ها در قسمت داخلی آن تعبیه شده اند. 

از قرار دادن مواد اشتعال زا در نزدیکی هیتر خودداری کنید

از قرار دادن مواد اشتعال زا در نزدیکی هیتر خودداری کنید - هیتر اسکندری

بخاری های تابشی برقی حرارت بسیار بالایی در قیمت جلویی خود تولید می کنند که در صورت برخورد پارچه ، دستمال ، اسپری و هر ماده اشتعال زای دیگر با آن ، احتمال آتش سوزی را بسیار بالا می برد. تا جای امکان از قرار دادن وسیله های اشتعال زا مانند پارچه ، دستمال ، پلاستیک ، اسپری، الکل ، عطر و ادکلن و… در فاصله یک متری بخاری خودداری کنید.

در صورت نیاز به خشک کردن پارچه، آنها را بر روی آویزی در فاصله یک یا دو متری بخاری قرار دهید و از قرار دادن آنها بر روی هیتر خودداری کنید. 

از قرار دادن ظرف غذا و کتری چای بر روی بخاری خودداری کنید

در صورتی که هیتر برقی شما عایق بندی نشده باشد، احتمال نفوذ آب به قسمت های داخلی و آسیب برد و حتی آتش سوزی آن وجود دارد، پس بهتر است که از قرار ظروف حاوی آب و غذای آبکی بر روی آن خودداری کنید. 

تعمیرات قطعات را به افراد کاربلد بسپارید

ممکن است قطعه ای از بخاری معیوب شده باشد و بخواهید آن را تعمیر کنید، قطعات حساسی مانند برد و المنت که مستقیما با برق در تماس هستند، باید توسط افراد کاربلد و آموزش دیده تعمیر شود، چون در صورت تعمیر نامناسب احتمال آتش سوزی را چند برابر خواهد کرد. 

از پریز و محافظ جداگانه استفاده کنید

بخاری های برقی مصرف برق زیادی دارند، بهتر است یک پریز جداگانه را به آن اختصاص دهید و از محافظ فقط جهت روشن کردن بخاری استفاده کنید تا فشار وارده بر روی سیم ها افزایش نیابد، در صورت داغ شدن سیم ها، احتمال آتش سوزی محل دور از ذهن نخواهد بود. 

نتیجه کلی

به عنوان سخن کلی می توان گفت که بخاری های برقی بهترین و به صرفه ترین گزینه برای گرمایش مکان های حساس مانند اتاق خواب ، گلخانه و سالن های پاک ، اتاق سالمندان و افراد مبتلا به آسم و … است، هم چنین مکان هایی که به سوخت های فسیلی دسترسی ندارند، می توانند از این وسیله ها جهت گرمایش محل استفاده کنند، بدون اینکه هزینه و زمان زیادی را صرف نصب و راه اندازی آن بکنند.

با رعایت نکات گفته شده در این مقاله میزان سطح ایمنی هیتر برقی خود را افزایش داده و آن را به وسیله ای ایمن گرمایشی تبدیل خواهید کرد. 

نوشته نکات ایمنی مهم هنگام استفاده از بخاری های برقی خانگی اولین بار در وبسایت کارخانه هیتر اسکندری. پدیدار شد.

تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس...
ما را در سایت تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد جواد عظیم بازدید : 192 تاريخ : شنبه 28 خرداد 1401 ساعت: 0:27