معرفی و خرید بهترین بخاری برقی مناسب اتاق خواب

ساخت وبلاگ

ویژگی و مشخصات بهترین هیتر برقی برای اتاق خواب

گرم کردن اتاق و فضای خانه در فصل های پاییز و زمستان از دغدغه اصلی همه افراد جامعه است. خوشبختانه کشور عزیزمان ایران از نعمت گاز طبیعی بهره مند است و به آسانی می توان گرمای لازم اتاق خواب را تامین کرد. 

اما برخی از مناطق روستایی و شهری که فاقد گاز شهری هستند باید از روش های جایگزین جهت گرم کردن اتاق خواب و خانه استفاده کنند که از جمله آنها می توان به نفت و گازوئیل، چوب و زغال سنگ ، گاز مایع کپسولی ، برق شهری ، سلول های خورشیدی و … اشاره کرد. 

در بین روش های فوق بی دردسر ترین و پاک ترین گرما را برق شهری تولید خواهد کرد، اما در صورت وجود یک ژنراتور تولید برق ، به راحتی می توانید به برق ارزان دست پیدا کنید. 

به هر حال در این نوشته قصد داریم بهترین هیتر برقی مناسب برای اتاق خواب را معرفی کنیم و ویژگی های یک هیتر برقی استاندارد و ایده آل را شرح دهیم. با ادامه مطلب همراه باشید.  

هم چنین در نوشته راهنمای خرید بخاری برقی خانگی کم مصرف و ارزان به تمام نکات لازم قبل از خرید یک بخاری برقی به صرفه پرداخته شده است.

مزایای استفاده از بخاری برقی در خانه

شاید با خود فکر کنید که استفاده از بخاری برقی هزینه های برق شما را بالا خواهد برد، اما در صورتی که از سلول های خورشیدی و یا ژنراتور برای تولید برق استفاده کنید، این روش گرمایشی بسیار دلپذیر و آسوده خواهد بود و هزینه های زیادی نیز متحمل نخواهید شد. 

مزایای استفاده از بخاری برقی در خانه - هیتر اسکندری

بخاری های برقی قدیمی و غیر استاندارد مصرف برق بالایی داشتند و همین امر موجب میشد که مردم از خرید بخاری های برقی اجتناب کنند، اما به لطف تکنولوژی، بخاری های برقی امروزی مصرف برق پایین تری دارند و قابل اطمینان تر هستند. 

از جمله مزایای استفاده از بخاری های برقی می توان موارد زیر را برشمرد :

1- بدون نیاز به دودکش 

بخاری های برقی گرمایی کاملا پاک و بدون آلودگی تولید می کنند و برای استفاده در اتاق کودک و افراد حساس به گاز مونوکسید کربن گزینه ای بسیار مناسب است و دردسرهای نصب دودکش و … را نیز ندارد. 

2- راندمان حرارتی 100 درصد

در بخاری های گازی و نفتی مقداری از گرمای تولید شده از طریق دودکش به بیرون از خانه منتقل می شود، اما بخاری های برقی تمام گرمای تولید شده را در فضای خانه پخش خواهد کرد و به نوعی می توان گفت که دارای راندمان حرارتی 100 درصد می باشد. 

3- امکان حمل و جا به جایی دارد

بخاری های گازی و نفتی وزن بالایی دارند و به راحتی قابل حمل نیستند، اما بخاری های برقی بر خلاف آنها وزن بسیار سبکی داشته و در هر زمانی می توانید مکان آن را تغییر دهید. 

4- گرمایش آسان و بدون نیاز به راه اندازی 

هزینه و زمان راه اندازی بخاری های برقی تقریبا صفر است، کافیست به برق دسترسی داشته باشید تا گرمای لازم را تولید کند، بنابراین آسان ترین و بی دردسر ترین روش برای تولید گرما استفاده از بخاری های برقی می باشد. 

لزوم استفاده از بخاری برقی در اتاق خواب

همانطور که می دانید، بخاری های گازی ، نفتی یا هیزمی با تولید آلاینده ها همراه است و در صورت بروز نشتی در دودکش، احتمال مرگ فرد بسیار بالا خواهد بود. سالمندان و بیماران دارای تنگی نفس و هم چنین کودکان بیشتر در معرض خطر مسمومیت هستند. 

برای جلوگیری از بروز چنین مشکلات احتمالی ، استفاده از بخاری های برقی راهی آسان و مطمئن خواهد بود.

راهنمای خرید یک بخاری برقی استاندارد و قابل اطمینان 

حال که با مزایای بخاری های برقی نسبت به سایر روش های گرمایشی آگاهی پیدا کردید، بهتر است با ویژگی ها و قابلیت های یک بخاری استاندارد و بی خطر نیز آشنا شوید. طبیعتا نمونه ها و مدل های مختلفی از آنها در بازار وجود دارند و خرید بهترین بخاری برقی برای اتاق خواب ، بدون مطالعه و تحقیق و شناخت کمی مشکل خواهد بود. بنابراین توصیه می کنیم موارد زیر را قبل از خرید مورد توجه قرار دهید :

1- به ظرفیت حرارت دهی بخاری توجه کنید

بخاری های برقی در ظرفیت های حرارتی مختلفی تولید می شوند، اگر اتاق کوچکی دارید، بهتر است از بخاری هایی با توان گرمایشی 600 الی 1000 استفاده کنید، اما اتاق های بزرگتر نیاز به بخاری هایی با توان گرمایشی بیشتر از 1000 دارند. 

2- به نوع بخاری دقت کنید 

معمولا بخاری های برقی در سه نوع تابشی ، فن دار و همرفتی وجود دارند. بخاری های تابشی معمولا نقطه ای خاص از اتاق را گرم می کند و با صرف برق کمتر ، دقیقا محل مورد نظر را گرم خواهد کرد. 

بخاری تابشی آزتک یکی از نمونه های آن است که دارای 4 المنت بوده اما امکان روشن کردن هر یک از آنها به تنهایی وجود دارد و میزان گرمای دلخواه شما را تامین خواهد کرد. 

بخاری های فن دار که اخیرا به بازار اضافه شده ، دارای المنت های حرارتی و فن انتقال دهنده حرارت می باشد. این هیترها قابلیت گرمایش منطقه وسیع تری را دارند و محدود به یک نقطه خاص نمی شود. هیتر خانگی فن دار اسکندری یکی از نمونه های کم مصرفی است که قابل استفاده در اتاق خواب می باشد. 

راهنمای خرید یک بخاری برقی استاندارد و قابل اطمینان - هیتر اسکندری

سومین مورد هیترهای برقی ، شوفاژ برقی نیز نام دارد که حاوی روغن است و المنت های حرارتی موجود در آن سبب گرم شدن روغن شده و در نتیجه سبب گرم شدن اتاق از طریق جریان همرفتی می شود، این نوع هیترها نسبت به سایر هیترهای برقی قیمت بالاتری دارند. 

3- توجه به میزان ایمنی هیتر 

هیترهای برقی که فاقد کنترل کیفی هستند و به صورت غیر استاندارد تولید می شوند، به راحتی می توانند آتش سوزی ایجاد کنند. بنابراین، استفاده از سیستم های امنیتی در این بخاری ها کاملا ضروری است. 

بسیاری از تولیدکنندگان در بخاری های برقی خود سنسور یا ترموستات حرارتی قرار می دهند و به محض داغ شدن سنسور، بخاری به صورت خودکار خاموش کرده و مانع از خطر آفرینی می شود. 

برخی از بخاری ها نیز دارای یک حسگر داخلی هستند که اگر بخاری ناگهان دچار سرنگونی یا خرابی شود، به طور خودکار برق آن را قطع می کند. بنابراین هنگام خرید بخاری برقی به این موارد نیز توجه کنید. 

4- به میزان سر و صدای بخاری برقی دقت کنید

بخاری های برقی تابشی کاملا بدون سر و صدا هستند، اما بخاری های فن دار طبیعتا مقداری صدا خواهد داشت، اما میزان سر و صدای ایجاد شده توسط فن به اندازه آن و جنس موتور بستگی دارد. در حالت کلی بخاری های تابشی به دلیل کارکرد بدون سر و صدا ، گزینه های بسیار خوبی برای استفاده در اتاق خواب هستند. 

5- گارانتی و خدمات پس از فروش سازنده 

وجود گارانتی و خدمات پس از فروش محصول، اطمینان خاطر شما را از کیفیت آن خواهد افزود و امکان سرویس و تعمیر آن در آینده نیز به آسانی امکان پذیر خواهد بود. بسیاری از تولید کنندگان ، هیترهای برقی خود را با گارانتی غیر واقعی و اسمی روانه بازار می کنند، اما هیتر اسکندری تمامی محصولات خود را با گارانتی معتبر یکساله و خدمات پس از فروش 10 ساله ارائه می دهد. 

نتیجه گیری کلی 

در این مقاله به موارد مهمی جهت خرید بخاری برقی مناسب اتاق خواب پرداخته شد، در حالت کلی بهتر است از بخاری های بی صدا و تابشی استفاده کنید تا سر و صدایی ایجاد نکند و حتما  به امنیت هیتر قبل از خرید توجه کنید تا امکان آتش سوزی به دنبال نداشته باشد. 

نوشته معرفی و خرید بهترین بخاری برقی مناسب اتاق خواب اولین بار در وبسایت کارخانه هیتر اسکندری. پدیدار شد.

تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس...
ما را در سایت تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد جواد عظیم بازدید : 145 تاريخ : شنبه 28 خرداد 1401 ساعت: 0:27