ویژگی بهترین هیتر مناسب برای سالن ورزشی + راهنمای خرید

ساخت وبلاگ

راهنمای انتخاب و خرید بهترین هیتر برای سالن ورزشی

مطمئنا در هوای سرد ورزش کردن کاری مشکل خواهد بود و در صورت تعریق بدن ، اسپاسم و گرفتگی عضلات و حتی سرماخوردگی فرد ، حتمی خواهد بود. با اینکه برخی از کارشناسان ورزش در هوای سرد را مفید میدانند، اما در صورتی که از لباس گرم استفاده نکنید، نتیجه ای جز سرمازدگی ، لرزش بدن، گرفتگی عضلات، سینوزیت، سرفه، خواب آلودگی و ناهماهنگی بدن نخواهد داشت. 

علاوه بر آن ، بیشتر ورزشکاران در هنگام ورزش از لباس های نازک مخصوص بازی استفاده می کنند و مسلما استفاده از لباس های گرم ، دست و پا گیر خواهد بود و مانع از تحرک و چابکی بازیکن در هنگام ورزش خواهد شد. به همین سبب استفاده از هیترهای گرمایشی در سالن های ورزشی چه کوچک و چه بزرگ امری واجب خواهد بود.  

روش های گرم کردن سالن های ورزشی 

قبل از پرداختن به ویژگی های یک هیتر مناسب برای سالن ورزشی، بهتر است با انواع روش های گرم کردن این چنین سالن هایی آشنا شوید. معمولا سالن های بزرگ و سرپوشیده از روش های زیر جهت گرمایش بهره می برند :

الف – استفاده از یونیت هیترها

در این روش تعداد زیادی کویل های فن دار در قسمت های مختلف سالن نصب می شوند و آب داغ تولید شده در بویلر از طریق لوله ها به این کویل ها می رسد. در نتیجه فن های پشت کویل ها شروع به کار کرده و سبب ورود هوای گرم به داخل سالن می شوند. 

استفاده از یونیت هیترها - هیتر اسکندری

با توجه به اینکه در سالن های ورزشی بزرگ، نیاز به لوله کشی، نصب کویل های زیاد و خرید بویلرهای گران قیمت خواهد بود، بنابراین می توان گفته که هزینه راه اندازی بالایی دارد اما گرمایی کاملا مطبوع و بی خطر را ایجاد خواهد کرد. 

ب – شوفاژ و موتورخانه

این روش مشابه روش قبل است، یعنی آب داغ تولید شده در موتورخانه از طریق لوله های دو جداره به شوفاژ ها می رسند و با توجه به اینکه شوفاژها دارای شبکه های مختلفی هستند، آب را تا مدت زیادی در خود نگه می دارند و سبب گرم شدن محیط اطراف آن می شود، در یک سالن ورزشی با توجه به مساحت آن از تعداد زیادی شوفاژ بایستی استفاده کرد.

این روش نیز همانند شیوه قبل گرمایی بسیار مطبوع و یکنواخت را در تمامی قسمت های سالن تولید خواهد کرد، اما با توجه به اینکه هزینه راه اندازی بالایی دارد بسیاری از سالن های ورزشی خصوصی توانایی پیاده سازی این روش را ندارند. 

ج – هیترهای تابشی

این سیستم های گرمایشی از سقف سالن آویزان می شوند و فقط قسمت های لازم را گرم خواهند کرد. با توجه به نوع کارکرد خود از گاز شهری یا برق استفاده می کنند و گرمای مورد نظر از طریق امواج مادون قرمز به سطح زمین می رسد. 

این روش گرمایشی برای سالن های تولیدی بزرگ و مرغداری ها نیز بسیار مناسب است، هزینه راه اندازی کمتری دارد، گرمای تولیدی آن بسیار پاک است، اما تمام قسمت های سالن را گرم نخواهد کرد. 

د – جت هیترهای برقی 

این بخاری ها همانطور که از نامشان پیداست با استفاده از برق کار می کنند و گرمای حاصل توسط فن های تعبیه شده در پشت المنت ها ، به داخل سالن هدایت می شود. در صورت استفاده از چند جت هیتر برقی در قسمت های مختلف سالن ورزشی ، گرمای لازم را می توان تامین کرد. 

جت هیترهای برقی معمولا از سقف آویزان می شوند و یا با استفاده از پایه هایی بر روی زمین قرار می گیرند، این جت هیترها قیمت مناسبی دارند و نیاز به هزینه راه اندازی زیادی هم ندارند، در صورتی که به برق ارزان قیمت دسترسی دارید و یا دارای ژنراتور تولید برق هستید، این روش بهترین هزینه برای گرمایش سالن ورزشی خواهد بود. 

هـ – سیستم گرمایش از کف 

در این روش نیز بایستی از موتورخانه یا بویلر برای تولید آب داغ استفاده کرد و گرمای مورد نیاز از طریق لوله ها به کف سالن انتقال داده می شود، در واقع تعدادی لوله مارپیچی از جنس فولاد یا استیل در کف سالن تعبیه شده و آب داغ در آنها به حرکت در می آید. 

سیستم گرمایش از کف - هیتر اسکندری

با اینکه هزینه اولیه راه اندازی این روش بالا می باشد، اما گرمایی کاملا بدون خطر و یکنواخت تولید خواهد کرد که کل سالن را گرم خواهد کرد. اما هزینه نگهداری و تعمیر بالایی را نیز در بر دارد، در صورت نشتی لوله ها باید کف سالن را برداشت و به همین سبب سالن تا زمان اتمام تعمیرات تعطیل خواهد شد. 

و – استفاده از کوره هوای گرم 

این بخاری های صنعتی گرمای فوق العاده بالایی ایجاد می کنند و برای استفاده در سالن های متوسط و بزرگ کاربرد دارند، از آنها در سالن های ورزشی ، مساجد ، تالار ها ، گلخانه ها و سالن های پرورش طیور می توان استفاده کرد.

این هیترها به راحتی قابل جا به جایی هستند و هزینه راه اندازی اولیه ندارند، تنها کافیست که به منبع سوخت و دودکش وصل کنید تا گرمای لازم را تولید کنند. کوره هوای گرم با استفاده از دو نوع سوخت یعنی گاز شهری یا گازوئیل می توانند کار کنند. سوخت مورد نظر از طریق مشعل در داخل کوره های فولادی به اشتعال در می آید و پس از گرم شدن کوره و کویل ها داخلی ، گرمای حاصل از طریق فن های پشتی به داخل سالن هدایت خواهد شد. 

با توجه به اینکه فن ها قدرت هوادهی بالایی دارند، در عرض چند دقیقه قسمت زیادی از سالن را گرم خواهد کرد. در صفحه هیترهای آتش درون می توانید انواع آنها را مشاهده کنید. پیشنهاد می کنیم قبل از خرید هیترهای آتش درون برای سالن ، ظرفیت حرارتی هیترها و میزان گرمای مورد نیاز سالن را برآورد کنید تا تعداد بخاری های مورد نیاز سالن را محاسبه کنید.

به عنوان مثال هیترهای گرمایشی آرارات ظرفیت های گرمادهی مختلفی دارند که بین 250 هزار تا 450 هزار کیلو کالری در هر ساعت متغیر خواهد بود و با توجه به نیاز حرارتی سالن ورزشی یک الی سه عدد از آنها را نیاز خواهید داشت. 

بهترین هیتر برای گرم کردن سالن های ورزشی کدام است؟

حال که با انواع روش های گرمایش سالن آشنا شدید، به احتمال خیلی زیاد روش مناسبی را انتخاب کرده اید، اما مجموعه هیتر اسکندری با توجه به تجربه چندین ساله ، کوره های هوای گرما را به عنوان یک روش به صرفه و کاملا مطمئن جهت گرمایش سالن های ورزشی پیشنهاد می کند و دلایل قانع کننده این پیشنهاد نیز در ادامه توضیح داده خواهند شد :

الف – هزینه راه اندازی اولیه ندارد

ب – تعمیرات و سرویس آن به راحتی و بدون دردسر قابل انجام است

ج – بسیار سریع و آسان گرمای لازم را تولید خواهد کرد و برخلاف روش های گرمایشی دیگر ، زمان انتظار زیادی ندارد. 

د – گرمایی کاملا پاک و بدون آلاینده تولید می کند

هـ – دارای لایه های امنیتی چهار گانه است و خطر آفرینی آن صفر است. 

و – گرمای بسیار زیادی تولید می کند و یک عدد از آنها برای سالن کفایت خواهد کرد. 

ز – با استفاده از کانال کشی امکان انتقال گرما به قسمت های مختلف سالن وجود دارد. 

ک – با دو نوع سوخت مختلف کار می کند و در صورت عدم دسترسی به گاز شهری می توان از گازوئیل استفاده کرد. 

ل – دارای ترموستات محیطی است و در صورت رسیدن دما به مقدار تنظیم شده توسط کاربر، به صورت خودکار خاموش شده و مانع از مصرف زیاد برق خواهد شد. 

ویژگی های یک بخاری صنعتی استاندارد برای سالن ورزشی 

ویژگی های یک بخاری صنعتی استاندارد برای سالن ورزشی - هیتر اسکندری

با اینکه بهترین روش گرم کردن سالن استفاده از کوره هوای گرم یا همان بخاری صنعتی است، اما لزوما همه مدل ها و برند های موجود در بازار بهترین گزینه نیستند و لازم است که قبل از خرید نکاتی را مورد توجه قرار دهید تا با برندهای معتبر و قابل اطمینان موجود در بازار آشنا شوید.  

نکات مهم قبل از خرید هیتر صنعتی کوره هوای گرم به عبارت زیر هستند :

دارای سیستم های امنیتی باشد

با توجه به اینکه هیترها به صورت مداوم روشن هستند و همواره در کنار آن حضور ندارید، بنابراین در صورت نداشتن سیستم های امنیتی ، امکان آتش سوزی و خطر آفرینی دارد، پس هیتر مورد نظر باید دارای لایه های امنیتی نظیر فیوز کم آمپر ، ترمینال ریلی ، سوپاپ اطمینان و ترموستات کوره باشد. 

کوره آن استیل یا فولاد آتش خوار باشد

با توجه به اینکه آتش در کوره به اشتعال در می آید، بنابراین باید دوام و تحمل بالایی در برابر حرارت بالا داشته باشد تا دچار انفجار و آتش سوزی محل نشود، استیل های 304 نگیر و نسوز و هم چنین فولادهای ضخیم آتشخوار گزینه های مناسبی برای این منظور هستند. برخی از تولید کننده ها به منظور کاهش قیمت محصولات خود از فلزات غیر استاندارد در کوره ها استفاده می کنند، حتما به این مورد دقت کنید.  

دارای بدنه ضد زنگ و مقاوم باشد 

علاوه بر کوره و کویل ها ، بدنه هیتر نیز دمای بالایی خواهد داشت، به منظور جلوگیری از پوسیدگی بدنه باید از فلزاتی مانند استیل یا ورق های گالوانیزه دارای پوشش ضد زنگ استفاده شود تا طول عمر محصول افزایش پیدا کند.

امکان تنظیم دمای محیط را داشته باشد

این امکان مانع از افزایش مصرف سوخت خواهد شد و پس از رسیدن دما به محدوده تعیین شده توسط شما، هیتر را به صورت خودکار خاموش خواهد کرد. برای این منظور، بخاری صنعتی باید از ترموستات محیطی و تابلو برق اتوماتیک بهره مند باشد، حتما هنگام خرید به این موارد توجه کنید.

دارای گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر باشد 

هیتر خریداری شده باید دارای خدمات پس از فروش باشد تا امکان نصب محصول و فعالسازی گارانتی از سوی نماینده های شرکت وجود داشته باشد. همچنین وجود گارانتی محصول امکان تعمیر و تعویض قطعات را به صورت رایگان در یکسال اول فراهم خواهد کرد. 

هیتر اسکندری دارای گارانتی 2 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله می باشد و جهت تولید محصولات خود از استانداردهای معتبر اروپایی بهره می برد، بنابراین محصولاتی کاملا با کیفیت و با دوام را به بازار عرضه می کند. در صفحه هیترهای نصب شده می توانید نمونه هایی از محصولات هیتر اسکندری را مشاهده کنید که در سالن ها و گلخانه های معتبر کشور نصب و راه اندازی شده اند. 

مشاوره خرید هیتر مناسب برای سالن ورزشی

اگر همچنان در خرید سیستم گرمایشی مناسب برای سالن تردید دارید، می توانید با یکی از شماره های درج شده در انتهای سایت تماس بگیرید تا از راهنمایی و مشاوره کاملا رایگان آنها قبل از خرید بهره مند شوید.

نوشته ویژگی بهترین هیتر مناسب برای سالن ورزشی + راهنمای خرید اولین بار در وبسایت کارخانه هیتر اسکندری. پدیدار شد.

تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس...
ما را در سایت تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد جواد عظیم بازدید : 228 تاريخ : شنبه 28 خرداد 1401 ساعت: 0:27