فیلم سال دوم دانشکده من

ساخت وبلاگ

فیلم سال دوم دانشکده من فیلمی ایرانی است که توسط رسول صدرعاملی در سال ۱۳۹۶ ساخته شده و در سی و هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر اکران شد.

به گزارش خوبو، سال دوم دانشکده من یکی از فیلم‌های سینمای ایران در سال‌های اخیر است که در آن باز هم صدرعاملی، مشکلات پیش روی دختران را بررسی کرده است. این فیلم از سایت معتبر IMDB، نمره ضعیف 4.9 را کسب کرده است. 290 نفر به این فیلم نمره داده‎اند.

عوامل و بازیگران فیلم سال دوم دانشکده من

سال دوم دانشکده من فیلمی است که در ژانر درام و عاشقانه توسط رسول صدرعاملی ساخته شده است. این فیلم، آخرین اثر سینمایی رسول صدرعاملی است. رسول صدرعاملی فیلم‌های مطرحی در زمینه مشکلات دختران ساخته که از مطرح‌ترین آن‌ها می‎توان به فیلم دختری با کفش های کتانی، من، ترانه 15 سال دارم و دیشب باباتو دیدم آیدا، اشاره کرد.

سها نیاستی با حضور در این فیلم قدم به عرصه سینما گذاشت.

کارگردانرسول صدرعاملی
تهیه کنندهمسعود ردایی
نویسندهپرویز شهبازی
بازیگرانعلی مصفا
پدرام شریفی
بابک حمیدیان
ویشکا آسایش
سها نیاستی
فرشته ارسطویی
شقایق فراهانی
نیلوفر خوش خلق
علیرضا استادی
مریم بوبانی
شیوا خسرومهر
افشین هاشمی
یزدان دارابی
تدوینمصطفی خرقه پوش
موسیقیکریستف رضاعی
سال ساخت1396
نمره IMDB4.9
مدت زمان فیلم99 دقیقه
پوستر فیلم سال دوم دانشکده من

خلاصه داستان

مهتاب (سها نیاستی) و آوا (فرشته ارسطویی) دانشجویان سال دوم دانشکده معماری هستند که به اتفاق تعدادی دیگر از همکلاسی‌هایشان برای یک سفر چند روزه دانشجویی از تهران به اصفهان می‌روند. در اصفهان آوا خونریزی مغزی می‌کند و به بیمارستان منتقل می‌شود. در آنجا مهتاب به علی دوست پسر آوا (پدرام شریفی) زنگ می‌زند که به اصفهان بیاید.

نقد و بررسی فیلم سال دوم دانشکده من

نکات مثبت فیلم

صدرعاملی مثل همیشه توانسته در سال دوم دانشکده من از بازیگران تازه کار خود بازی‌های خوبی بگیرد.

نکات منفی فیلم

از سه گانه صدرعاملی با سوژه دختران نوجوان سال‌ها گذشته و در سال دوم دانشکده من، دختران وارد دانشگاه شده و به انسان‌های بالغی تبدیل شده‌اند اما رویکردهای اخلاقی شان تفاوتی با نوجوانان ندارد. دغدغه آن‌ها کماکان مانند دوران نوجوانی، وابسته به جنس مذکر و اقدامات و تصمیمات آن‌هاست!

فیلمنامه پرویز شهبازی در اغلب موارد دچار محاسبات اشتباه می‌شود. به کما رفتن آوا نمی‌تواند بستر مناسبی برای ایجاد رابطه بین مهتاب و علی باشد. اصولاً در چنین شرایطی اغلب روحیات و اخلاق افراد مرتبط با شرایط حکم می‌کند که وضعیت را مدیریت نمایند اما از دل این بحران رابطه‌ای ناپخته شکل می‌گیرد!

هرچه که بیشتر به پایان داستان نزدیک می‌شویم، بی توجهی متن به سوژه هایش بیشتر می‌شود تا جایی که در یک چشم برهم زدن، همه چالش‌های داستان به یکباره از بین رفته و فیلم به خوبی و خوشی به پایان می‌رسد و منطق را زیر سوال می‌برد.

فیلمنامه سال دوم دانشکده من منفعل است و نمی تواند تنش منطقی ایجاد کند که منجر به ایجاد چالش‌های گوناگون برای تماشاگر شود. سطحی بودن اتفاقات و برخورد شخصیت‌ها با موقعیت‌هایی که در آن قرار می‌گیرند آشکارا ضربه مهلکی بر پیکره فیلم وارد کرده است. بعید می‌دانم کسی پس از تماشای فیلم جدید صدرعاملی از آن پیام اخلاقی دریافت کرده باشد و یا حتی آن را به خاطر بسپارد.

نویسنده: بابک مهرورز
منبع: سایت مووی مگ

فهرست جوایز فیلم سال دوم دانشکده من

در سی و هفتمین دوره برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سال 1397، فیلم سال دوم دانشکده من نامزد دریافت یک سیمرغ بلورین جشنواره برای بهترین موسیقی متن (کریستف رضاعی) شد، اما در کسب آن ناکام ماند. این فیلم موفق به دریافت یک جایزه بین المللی شد.

  • برنده جایزه بهترین بازیگر زن (سها نیاستی)، جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو

بیشتر بخوانید

تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس...
ما را در سایت تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد جواد عظیم بازدید : 125 تاريخ : شنبه 28 خرداد 1401 ساعت: 0:27