معرفی طولانی‌ترین زیپ لاین دنیا در دبی

ساخت وبلاگ

به گزارش ایسنا به نقل از بیسان گشت، یکی از تفریحات مهیج در دبی که چنان آدرنالین خونتان را بالا می‌برد که هرگز این تجربه را فراموش نخواهید کرد. شرکت بیسان گشت مهر در این رابطه مقاله‌ای را آورده است. که در ادامه به آن می‌پردازیم.

زیپ لاین جبل جیس امارات متحده عربی، در راس الخیمه، یکی از شهرهای اطراف دبی و در کوه جبل جیس قرار دارد. کوه جبل جیس امارات نیز در رشته کوه الحجر دبی قرار دارد و بلندترین کوه امارات متحده عربی می‌باشد. با یک ساعت رانندگی از دبی می‌توانید خود را به راس الخیمه برسانید. علاوه بر تفریح زیپ لاین جبل جیس دبی، در اطراف این زیپلاین می‌توانید کمپین کنید، چادر بزنید. کوهنوردی و صخره‌نوردی کنید. دوچرخه سواری کنید و از روز خود لذت ببرید. جالب است بدانید که بالای قله جبن جیس نسبت به پایین قله 10 درجه اختلاف دما دارد و خنک‌تر است.

این زیپ لاین از ساعت 9 صبح تا 5 عصر کار می‌کند و به طور میانگین هر 5 دقیقه یک زیپلاین حرکت می‌کند و به طور میانگین این زیپلاین در روز حدود 200 نفر را سوار می‌کند. جالب است بدانید که این زیپلاین دارای 2 کابل است که می‌توانید به طور همزمان با دوست و همراه خود از این تفریح مهیج در آسمان دبی لذت ببرید و یا با دوست خود مسابقه بدهید که چه کسی زودتر به پایین کوه می‌رسد. برای رسیده به این مکان از هتل های دبی شما می‌توانید با کرایه ماشین و یا تاکسی و اتوبوس‌های بین شهری خود را به راس الخیمه برسانید.

زیپلاین دبی، طولانی‌ترین زیپ لاین دنیا است و حدود 3.1 کیلومتر طول دارد. این طول زیپلاین که به اندازه 28 زمین فوتبال است، مقام اول بزرگترین زیپلاین دنیا را در گینس به اسم خود ثبت کرده است. ابتدای زیپلاین روی کوه جبن جیس قرار دارد که 1680 متر ارتفاع دارد و با سرعت 135 کیلومتر در ساعت در عرض سه دقیقه به پایین می‌رسد.

طراحی و ساخت زیپ لاین جبل جیس دبی به شرکت های مشهور آمریکایی سپرده شده است. که با نام پروژه پرواز جبل جیس ساخته و افتتاح شده است. در مراسم افتتاحیه طولانی ترین زیپ لاین جهان، حاکم وقت راس الخیمه، به اسم "احمد بن سعود بن صقر القاسمی، از نماینده گینس برای افتتاح این زیپلاین دعوت کرد. این حاکم اولین شخصی بود که از زیپلاین استفاده کرد و به پایین قله آمد. بعد از افتتاحیه زیپ لاین جبل جیس دبی، این نماینده مدرک رسمی ثبت شدن زیپ لاین دبی در کتاب گینس را به حاکم شهر راس الخیمه داد.

این تفریح به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری دبی دارای طرفداران بسیاری است. افراد کمتر از 45 کیلو و بیشتر از 150 کیلو نمی‌توانند از این زیپ لاین استفاده نمایند. حد اقل قد مورد نیاز برای سوار شدن به این زیپلاین 120 سانتی متر می باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس...
ما را در سایت تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد جواد عظیم بازدید : 174 تاريخ : شنبه 28 خرداد 1401 ساعت: 19:13