خواص دمنوش بابونه و عسل

ساخت وبلاگ

دمنوش بابونه و عسل به عنوان یکی از پرخاصیت ترین دمنوش های گیاهی شناخته می شود. این دمنوش علاوه بر اینکه بسیار آرامش بخش و لذت بخش است، می تواند به درمان مشکلات و بیماری های زیادی هم کمک کند.

در این مطلب تصمیم داریم شما را با خواص بی نظیر دمنوش بابونه و عسل آشنا کنیم. همراه ما باشید!

فواید دمنوش بابونه و عسل

فهرست مطالب

چرا دمنوش بابونه و عسل بسیار پرطرفدار است؟

گیاه بابونه یکی از معروف ترین گیاهان دارویی است که در طب سنتی برای درمان بیماری های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی مصرف می شود و فواید بی شماری برای سلامتی انسان دارد.

پزشکان طب سنتی، نوشیدن دمنوش بابونه را برای حفظ ارامش در طول روز و رفع استرس ها و ناراحتی ها به افراد توصیه می کنند. اما این دمنوش طعم چندان دلچسبی ندارد و ممکن است تلخی آن برای افراد خوشایند نباشد. به همین دلیل معمولا باید به همراه یک طعم دهنده و شیرین کننده مصرف شود.

عسل از گذشته تا کنون به عنوان شهدی شفابخش شناخته می شود و خواص بی نظیر آن برکسی پوشیده نیست.استفاده از عسل به عنوان طعم دهنده در این دمنوش، هم طعم آن را دلچسب می کند و هم باعث افزایش و تکمیل خواص بی شمار آن خواهد شد.

خواص دمنوش بابونه و عسل

دمنوش بابونه و عسل یک نوشیدنی بی نظیر برای رفع خستگی ها و استرس های روزانه، تقویت سیستم ایمنی، رفع بسیاری از بیماری ها و… است. در این بخش خواص بی نظیر این دمنوش را به شما معرفی خواهیم کرد.

خواص دمنوش بابونه و عسل

رفع استرس و ارامش بخش

مهم ترین و معروف ترین خواص دمنوش بابونه و عسل، آرامش بخش بودن آن می باشد. در صورتی که شما این دمنوش را به صورت روزانه مصرف کنید، گردش خون بدنتان به تعادل رسیده و می توانید احساس ارامش بیشتری داشته باشید.

درمان زخم معده

عسل از گذشته تا کنون به عنوان ماده ای طبیعی برای التیام زخم ها شناخته می شود. ترکیب این ماده با بابونه که یک ضدعفونی کننده طبیعی است، می تواند زخم های درونی مثل زخم معده را به خوبی درمان کند.

افرادی که به زخم معده مبتلا هستند می توانند به صورت روزانه این دمنوش را مصرف نمایند. در این صورت ترشح اسید معده آن ها تنظیم شده و عملکرد روده ها هم در هضم و تجزیه مواد غذایی بهبود پیدا خواهد کرد.

درمان لک و جوش

بابونه و عسل دو آنتی اکسیدان طبیعی و بسیار قدرتمند هستند که می توانند به درمان لکه ها و جوش های پوستی کمک کنند. بابونه از خواص روشن کنندگی و شفافیت پوست هم برخوردار است و در ساخت بسیاری از محصولات ارایشی و مراقبتی مورد استفاده قرار می گیرد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی دیگر از مهم ترین خواص این دمنوش، تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. به همین دلیل خیلی از پزشکان طب سنتی توصیه می کنند با رسیدن فصل پاییز و زمستان و سرد شدن هوا، این دمنوش را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا بدن شما در مقابل ویروس ها و میکروب ها مقاوم شود.

عسل و دمنوش بابونه

جلوگیری از سرطان

همانطور که گفته شد، بابونه و عسل انتی اکسیدان های بسیار قدرتمندی هستند که به صورت کاملا طبیعی و بدون دخالت مواد شیمیایی در اختیار ما قرار می گیرند. به همین دلیل ترکیب این دو ماده در کنار یکدیگر می تواند به مقابله با سرطان کمک کند. همچنین مصرف دمنوش بابونه و عسل یکی از بهترین راه ها برای پیشگیری از سرطان به شمار می رود.

کاهش وزن

دمنوش بابونه و عسل می تواند به کاهش وزن افراد هم کمک کند و باعث چربی سوزی در افراد شود. کسانی که قصد کاهش وزن دارند می توانند این دمنوش را در رژیم لاغری خود بگنجانند. عسل موجود در این دمنوش انرژی آن ها را در طول روز تامین کرده و نیازی به خوردن غذاهای پرکالری نخواهند داشت.

تنظیم سطح قند خون

یکی دیگر از خواص دمنوش بابونه و عسل این است که این دمنوش می تواند سطح قند خون افراد را تنظیم نماید. این ویژگی به دلیل وجود اسکلتین در بابونه و عناصری مانند گلوکز و فروکتوز در عسل می باشد.

البته خواص دمنوش بابونه و عسل به این موارد خلاصه نمی شود و این دمنوش از خواص بی شمار دیگری مثل رفع گرفتگی عضلات، درمان دردهای پرود و همچنین کنترل سندرم پیش از قاعدگی، درمان سردردهای میگرنی، کاهش تب، رفع تبخال، کمک به دفع سنگ کلیه و… برخوردار است.

طرز تهیه دمنوش بابونه و عسل

برای درست کردن این دمنوش فوق العاده کافیست یک قاشق چای خوری بابونه خشک شده را به همراه یک لیوان آب جوش دم نمایید. بعد از دم کشیدن بابونه آن را داخل فنجان ریخته و مقداری عسل را به آن بیفزایید. دمنوش بابونه و عسل شما به همین راحتی آماده خواهد شد!

توجه داشته باشید که مقدار بابونه باید کمی از مقدار عسل کمتر باشد تا خواص هر دو ماده به صورت یکسان به بدن شما برسد.

دمنوش بابونه و عسل

نکات مهم در خصوص مصرف دمنوش بابونه و عسل

همانطور که گفتیم، دمنوش بابونه و عسل یک دمنوش شفابخش و فوق العاده است و با خواص درمانی زیادی همراه می باشد. اما فراموش نکنید که افراد در مصرف هرچیزی ممکن است عوارض جانبی و پیامدهای مختلفی را به دنبال داشته باشد. پس در مصرف این دمنوش زیاده روی نکنید.

علاوه بر این، مصرف تمام دمنوش های گیاهی و طبیعی توسط افرادی که به بیماری خاص دچار هستند و یا داروهایی مثل داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند، باید با مشورت و نظارت پزشک انجام شود.

دمنوش بابونه و عسل چه طبعی دارد؟

این دمنوش طبع گرم و خشک دارد و افرادی که گرم مزاج هستند باید آن را با مصلح هایش مصرف نمایند.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با دمنوش بابونه و عسل و خواص بی نظیر آن آشنا کنیم. همانطور که متوجه شدید، این دمنوش از خواص بی شماری برای سلامت انسان ها برخوردار است. پس به شما توصیه می کنیم مصرف این دمنوش را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

البته کیفیت بابونه و عسل در این دمنوش اهمیت زیادی دارد و حتما باید از عسل های طبیعی برای درست کردن آن استفاده نمایید.

تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس...
ما را در سایت تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد جواد عظیم بازدید : 129 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 1:02