خواص گرده گل برای مردان

ساخت وبلاگ

خواص گرده گل برای مردان بسیار قابل توجه است. گرده گل همان طور که از نامش پیداست یک محصول کاملاً طبیعی و ارگانیک است که از دل طبیعت به دست می آید و توسط زنبور عسل جمع آوری می شود. گرده گل به دلیل اینکه سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و … است دارای خواص زیادی برای تمامی افراد خصوصاً آقایان است و به دلیل همین خواص دارویی طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله در خصوص خواص گرده گل برای مردان مطالب مفیدی را ارائه کنیم، پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

گرده گل چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به خواص گرده گل برای مردان بپردازیم، بد نیست تا درباره اینکه به طور کلی گرده گل چیست، توضیح مختصری بدهیم.

خواص گرده گل برای مردان

گرده گل به پودر نرمی گفته می شود که معمولاً از میکرواسپورهایی که توسط گیاهان نر تولید می شود، به دست می آید. گرده گیاهان دارای گامت ها یا سلول های تولید مثل گیاهان دانه ای است. زمانی که گرده گل ها از یک گیاه به گیاه دیگر منتقل شود، گرده افشانی صورت گرفته است.

گرده افشانی عمدتاً توسط زنبورهای عسل اتجام می شود؛ در واقع زنبورهای عسل برای تغذیه لاروهای زنبور موجود در کندو گرده های گل را به کندو منتقل می کنند و به این ترتیب هم غذای سایر زنبورها تهیه می شود و هم گیاهان بارور می شوند.

گرده گل چه ترکیباتی دارد؟

گرده ای که به وسیله زنبورها جمع آوری می شود، شامل گرده گل، آنزیم، موم، عسل، شهد و ترشحات زنبور عسل است. به تازگی و به واسطه تحقیقات گسترده ای که انجام شده است، گرده گل یکی از داروهای گیاهی بسیار پرخاصیت محسوب می شود و مورد قبول جامعه بهداشتی است زیرا این محصول سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین ها، اسیدهای آمینه، لیپیدها و بیشتر از 250 ماده فعال بیولوژیکی است.

هم چنین در گرده گل این مواد یافت می شود:

ترکیب مقدار
پروتئین35 درصد و بیشتر
آب4 تا 10 درصد
کربوهیدرات40 درصد
چربی5 درصد
سایر مواد5 تا 15 درصد

خواص گرده گل برای مردان

به طور کلی می توان گفت که گرده گل برای همه افراد مفید و مناسب است. با این حال این ماده غذایی بیشتر برای مشکلات مردان از جمله التهابات پروستات و همین طور افزایش سطح انرژی بدن آن ها و درمان ناباروی در مردان مورد توجه قرار گرفته است.

خواص گرده گل برای مردان

درمان پروستات با گرده گل

یکی از مهم ترین خواص گرده گل برای مردان، کمک به درمان پروستات در آن ها است. معمولاً اغلب آقایانی که از مشکلات پروستات رنج می برند، از گرده گل به عنوان دارو برای درمان مشکلات خود استفاده می کنند. گرده گل به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد، ورم پروستات را بهبود می بخشد و از شدت این بیماری کم می کند.

هم چنین گرده گل یکی از داروهای گیاهی قدیمی برای درمان ناباروری در مردان است. در ترکیبات دارویی به نام پروستادین که برای درمان پروستات به کار می رود، گرده گل یافت می شود.

 پروستات چیست؟

پروستات یکی از غدد حیاتی در بدن مردان است که به اندازه گردو بوده و در پایین مثانه و در لگن آن ها قرار دارد. غده پروستات بخش ابتدایی مجرای ادراری مردان را احاطه کرده است. با بالا رفتن سن، این غده کم کم بزرگ می شود و باعث ایجاد مشکل در خروج ادرار از مثانه می شود.

مردان اگر هر کدام از علائم زیر را داشتند باید برای درمان مشکلات پروستات اقدام کنند:

  • احساس ناراحتی در شروع ادرار
  • ادرار قطره قطره
  • تکرر ادرار
  • تراوش ادرار پس از اتمام آن
  • احساس شدید و فوری ادرار
  • سوزش ادرار یا احساس درد در هنگام ادرار کردن
  • خون در ادرار
  • احساس عدم تخلیه کامل مثانه

خواص گرده گل در درمان پروستات

گرده گل منبع سرشاری از یک اسید چرب طبیعی و شناخته شده به نام بتا – ستیوسترول است. بتا سیتوسترول می تواند در درمان بیماری های پروستات نقش مهمی را ایفا کند. این ماده به واسطه مواد ضد التهابی که دارد، علایم هیپرپلازی یا ورم غده پروستات را بهبود می بخشد.

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که یکی از عوامل ورم پروستات در مردان، کمبود ماده معدنی روی یا زینک است؛ خوشبختانه این ماده به میزان زیاد در گرده گل وجود دارد و در واقع یکی از مهم ترین خواص گرده گل برای مردان به حساب می آید. اثرات ضد التهابی گرده گل را می توان با چند داروی غیر استروییدی از جمله ناپروکسن، اندومتاسین، فینل بو تازون وآنا لگین مقایسه کرد.

پزشکان در زمینه های درمان با گرده گل به نتایج خوبی دست یافته اند . آن ها به تعدادی از مردان به صورت روزانه ۱۵ گرم گرده گل دادند و ملاحظه کردند که این افراد تا سن ۴۰-۴۵ سالگی به مشکلات پروستات مبتلا نشدند و حتی تا سن ۸۰-۹۰ سالگی هم غده پروستات آن ها دچار مشکل نشد.

نحوه مصرف گرده گل برای مردان

روش استفاده از خواص گرده گل برای مردان

همان طور که گفته شد گرده گل سرشار از انواع ویتامین هاست؛ خصوصاً ویتامین های گروه B و نیاسین در این ماده بسیار زیاد است. ویتامین A و ویتامین E هم در گرده گل به وفور یافت می شود و از آسیب هایی که به واسطه رادیکال های آزاد ممکن است به بدن مردان وارد شود، پیشگیری می کند. در ادامه چگونگی مصرف گرده گل برای مردان آمده است:

  • مردانی که می خواهند مشکلات خود را از طریق استفاده از گرده گل رفع کنند، می توانند روزانه 25 گرم یا حدود دو قاشق چای خوری گرده گل استفاده کنند.
  • بهتر است گرده گل را کاملاً بجوید و در زیر دندان له کنید.

سخن پایانی

گرده گل یک ماده مغذی و سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و به واسطه خواص درمانی زیادی که دارد تقریباً برای همه افراد در هر گروه سنتی مجاز و مفید است. خواص گرده گل برای مردان تنها به رفع مشکلات مربوط به التهاب یا ورم پروستات خلاصه نمی شود؛ بلکه این ماده می تواند کمبود انرژی در مردان و مشکلات ناباروری آن ها را نیز به خوبی حل کند.

تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس...
ما را در سایت تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد جواد عظیم بازدید : 105 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 1:02