تگ اینستاگرام چیست و انواع آن کدامند؟

ساخت وبلاگ

اینستاگرام در این روزها به یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان تبدیل شده است. قابلیت‌های متفاوتی مانند تگ اینستاگرام و بسیاری موارد دیگر باعث شده تا افراد زیادی بتوانند در این پلتفرم به راحتی کارهای مورد نظر خود را انجام دهند. اما اکنون این سؤال مطرح است که تگ در اینستاگرام چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

در این مطلب از پادرو قصد داریم ابتدا در خصوص تگ اینستاگرام نکاتی را بیان کنیم و سپس به روش‌های استفاده از آن بپردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

تگ اینستاگرام چیست؟

تگ اینستاگرام چیست؟

شاید بسیاری افراد با مفهوم تگ اینستاگرام به خوبی آشنا نباشند. برای تعریف تگ در اینستاگرام باید بگوییم که، به برچسب زدن افراد یا پیج‌های دیگر در اینستاگرام تگ کردن می‌گویند. شما می‌توانید این کار را در بخش‌های متفاوتی مانند پست‌ها، استوری‌ها و کامنت‌ها انجام دهید تا افراد مد نظر خود را به دیدن آن دعوت کنید. باید بگوییم که ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روش دعوت افراد به دیدن موارد مختلف مانند پست‌ها استفاده از تگ کردن است. برای این که بتوانید افراد را تگ کنید، تنها کافی است که علامت (@) را ابتدا تایپ کرده و پس از آن نام آیدی شخص یا پیج مورد نظر را به صورت کامل تایپ کنید.

به برچسب زدن افراد یا پیج‌های دیگر در اینستاگرام، تگ اینستاگرام می‌گویند که می‌توانید از آن در پست، استوری، کامنت و بایو استفاده کنید.

انواع تگ کردن در اینستاگرام

انواع تگ کردن در اینستاگرام

حالا که با مفهوم تگ اینستاگرام آشنا شدید، می‌توان توضیحاتی در خصوص انواع تگ کردن در اینستاگرام ارائه کرد. باید بدانید که از تگ اینستاگرام می‌توان به روش‌های متفاوت و در بخش‌های مختلفی استفاده کرد. گاهی ممکن است مفهوم تگ کردن در هر بخش با بخش دیگر تفاوت داشته باشد. به همین دلیل نیاز است که در خصوص تمام روش‌ها اطلاعاتی به دست آورد تا بتوان از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کرد. این بخش‌ها عبارتند از:

1- تگ اینستاگرام در پست

اولین بخشی که در آن می‌توانید از تگ کردن استفاده کنید، قسمت پست‌های اینستاگرام است. در این بخش می‌توانید افراد یا پیج‌های متفاوت را روی عکس‌ها یا ویدیوها با استفاده از آیدی تگ کنید. یکی از پرکاربردترین این روش‌ها، تگ کردن افرادی است که در ویدیو یا عکس حضور دارند. با استفاده از این روش افراد می‌توانند متوجه شوند که شما عکسی از آن‌ها را منتشر کرده‌اید. همچنین افراد دیگر با یک بار لمس تصویر، می‌توانند آیدی افرادی را که در عکس حضور دارند مشاهده کنند.

روش تگ کردن افراد در پست

برای این که بتوانید افراد مختلف را در پست‌های متفاوت اینستاگرام تگ کنید، تنها کافی است که مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. ابتدا وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید.
  2. با استفاده از گزینه (+) عکس یا ویدیو جدیدی را که می‌خواهید منتشر کنید آپلود کنید.
  3. پس از آن مراحل ویرایش عکس را با توجه به نیاز خود پشت سر بگذارید.
  4. در زمانی که به صفحه آخر رسیدید، پس از نوشتن کپشن، در قسمت پایینی می‌توانید گزینه (Tag People) را ببینید.
  5. با انتخاب این گزینه می‌توانید آیدی افراد مورد نظر را وارد کنید و آن‌ها را تگ کنید.
  6. البته می‌توانید از گزینه چستجوی موجود در این بخش برای پیدا کردن افراد نیز بهره‌مند شوید.
  7. پس از این که تمام افراد را تگ کردید، گزینه تیک موجود در بالای صفحه را انتخاب کنید تا کار تگ کردن آن‌ها به اتمام برسد.
  8. پس از آن تنها لازم است که پست را منتشر کنید تا نوتیفیکیشنی به افراد تگ شده ارسال شود و آن‌ها از این امر مطلع شوند.
روش تگ کردن افراد در پست

2- تگ اینستاگرام در کامنت

از دیگر انواع تگ اینستاگرام، تگ کردن افراد در بخش کامنت اینستاگرام است. با استفاده از این روش می‌توانید توجه افراد مختلف را به محتوای موجود در آن پست جلب کنید. همچنین بسیاری از پیج‌های اینستاگرام برای افزایش لایک، فالوئر و به طور کلی افزایش ایمپرشن به برگزاری مسابقات در اینستاگرام اقدام می‌کنند. یکی از مرسوم‌ترین روش‌های برگزاری این مسابقات، فالو کردن پیج، لایک کردن پست مسابقه و تگ کردن چند نفر از دوستان در زیر پست مسابقه است.

روش تگ کردن افراد در کامنت

برای این که بتوانید افراد مختلف را به دلایل متفاوت مانند مشاهده آن پست یا شرکت در مسابقه تگ کنید، تنها لازم است مراحل زیر را انجام دهید.

  1. ابتدا وارد قسمت کامنت پست مورد نظر خود شوید.
  2. پس از آن باید ابتدا علامت (@) را تایپ کنید و سپس آیدی فرد مورد نظر را وارد کنید.
  3. با انجام مراحل گفته شده و انتخاب گزینه (Post) کامنت شما ارسال خواهد شد.

زمانی که کامنت شما ارسال شد، نوتیفیکیشنی برای فرد یا افرادی که تگ کرده‌اید ارسال می‌شود و آن‌ها از این امر اطلاع پیدا می‌کنند.

3- تگ اینستاگرام در استوری

یکی دیگر از بخش‌های اینستاگرام که می‌توانید در آن از قابلیت تگ کردن استفاده کنید، قسمت استوری‌های اینستاگرام است. باید بدانید که در قسمت استوری اینستاگرام می‌توانید هم افراد متفاوت و هم پست‌ها را تگ کنید. باید بدانید که هر کدام از این موارد را باید با استفاده از روش متفاوتی انجام دهید و کاربرد هر کدام با دیگری نیز فرق دارد.

همان‌طور که می‌دانید، حداکثر زمان ویدیویی که می‌توانید در قسمت استوری قرار دهید، 15 ثانیه است. گاهی دوست دارید که یک ویدیوی طولانی‌تر یا حتی (IGTV) را در قسمت استوری قرار دهید. همچنین بسیاری از کسب‌وکارها و اینفلوئنسرها برای دیده شدن بیشتر برخی از پست‌هایشان، آن‌ها را استوری می‌کنند. در ادامه با روش تگ افراد و پست‌ها در اینستاگرام آشنا خواهیم شد.

روش تگ کردن افراد در استوری

همان‌طور که گفتیم می‌توانید افراد را در استوری تگ کنید. گاهی این کار برای معرفی پیج فرد است و گاهی زمانی افراد را در استوری تگ می‌کنید، که در آن عکس یا ویدیو حضور دارند. همچنین برخی افراد برای مخاطب قرار دادن فرد، او را در استوری تگ می‌کنند. برای این که بتوانید افراد مختلف را در استوری تگ کنید، تنها کافی است که مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. ابتدا وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید.
  2. بخش استوری را باز کرده و عکس، متن یا تصویری را که دوست دارید در بخش استوری قرار دهید انتخاب کنید.
  3. سپس گزینه (Aa) را از میان تنظیمات بالای استوری انتخاب کنید.
  4. در این زمان قسمتی برای تایپ کردن برای شما باز می‌شود.
  5. در این بخش ابتدا علامت (@) را تایپ کرده و سپس آیدی فرد مورد نظر را وارد کنید.
  6. با لمس گزینه (Done) فرد مورد نظر در استوری شما تگ شده است.

پس از انتشار استوری، نوتیفیکیشنی برای فرد توسط اینستاگرام ارسال می‌شود و او مطلع می‌شود که در استوری شما تگ شده است.

روش تگ کردن پست در استوری اینستاگرام

تگ اینستاگرام در استوری

بسیاری از افراد برای بیشتر دیده شدن پست‌هایشان، آن‌ها را استوری می‌کنند. همچنین همان‌طور که اشاره کردیم، می‌توانید برای این که فالوئرهایتان پست خاصی را مشاهده کنند، آن را در استوری تگ کنید. روش تگ کردن پست در استوری اینستاگرام به شرح زیر است.

  1. ابتدا باید وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.
  2. پست مورد نظر را پیدا کنید و از قسمت پایین تصویر، گزینه (Send) را انتخاب کنید.
  3. پس از انجام این کار در میان گزینه‌های موجود، گزینه (Add Post to Your Story) را باید انتخاب کرد.

در این لحظه پست به استوری شما اضافه شده و می‌توانید ویرایش‌های لازم را انجام داده و آن را منتشر کنید.

جلوگیری از استوری کردن پست‌های یک پیج

شاید شما به هر دلیلی دوست نداشته باشید که پست‌هایتان توسط افراد دیگر استوری شود. باید بدانید که اینستاگرام برای جلوگیری از استوری کردن پست‌ها دو راهکار متفاوت ارائه داده است. شما با توجه به نیاز و شرایط خود می‌توانید از راهکار میان این دو شیوه استفاده کنید. این دو راه‌حل عبارتند از:

  • پرایوت کردن پیج

یکی از راه‌های جلوگیری از انتشار پست در استوری یا به اصطلاح تگ اینستاگرام برای پست در استوری، پرایوت کردن پیج است. با استفاده از این روش دیگر هیچ فردی نمی‌تواند پست‌های شما را استوری کند. البته باید بدانید که پیج‌های کاری یا بیزینس نمی‌توانند از این روش استفاده کنند. پس این روش را باید راهی مناسب برای پیج‌های شخصی افراد گوناگون دانست. برای این که بتوانید پیج خود را به صورت خصوصی یا پرایوت در بیاورید، تنها لازم است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. ابتدا وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.
  2. سپس پروفایل خود را باز کرده و از گزینه سه خط بالای آن وارد بخش تنظیمات شوید.
  3. در این قسمت گزینه حریم خصوص یا (Privacy) را انتخاب کنید.
  4. در صفحه جدید و از میان گزینه‌های موجود، گزینه (Account Privacy) را باید انتخاب کرد.
  5. در این قسمت گزینه‌ای به نام (Private Account) وجود دارد.
  6. در صورتی که آن را روشن کنید اکانت شما پرایوت خواهد شد.
جلوگیری از استوری کردن پست‌های یک پیج
  • غیر فعال کردن قابلیت تگ اینستاگرام برای پست

روش دیگری که برای جلوگیری از تگ پست در استوری اینستاگرام وجود دارد، استفاده از تنظیمات مربوط به آن است. البته باید بدانید که این کار بیشتر برای پیج‌های کاری یا بیزینس مناسب است. با استفاده از این گزینه دیگر افراد متفاوت نمی‌توانند پست شما را استوری کنند و گزینه انجام این کار برای همه افراد خاموش خواهد بود. روش انجام این کار به شرح زیر است.

  1. ابتدا وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.
  2. به قسمت پروفایل خود بروید و گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.
  3. از میان گزینه‌های موجود، گزینه (Privacy) را باید انتخاب کرد.
  4. در صفحه جدیدی که باز می‌شود، گزینه (Story) را لمس کنید.
  5. در این قسمت بخشی با نام (Allow Resharing to Stories) وجود دارد.
  6. باید این قسمت را غیر فعال کنید.

پس از انجام مراحل گفته شده افراد دیگر نمی‌توانند پست شما را استوری کنند.

4- تگ اینستاگرام در بیو

یکی دیگر از بخش‌هایی که در آن می‌توانید کار تگ اینستاگرام را انجام دهید، قسمت بیو یا بایوست. تگ کردن در این بخش را منشن نیز می‌گویند. باید بدانید که افراد با توجه به بسیاری دلایل، اقدام به تگ کردن پیج‌های دیگر در اینستاگرام می‌کنند. از جمله این موارد می‌توان به تگ کردن پیج شخصی یا کاری افراد، تگ کردن پیج اصلی هنرمند برای فن پیج‌ها و موارد بسیار دیگری اشاره کرد که باعث شده تا این کار انجام شود.

روش تگ اینستاگرام در بیو

برای تگ افراد در بیو باید مراحل زیر را انجام داد.

  1. ابتدا وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و پس از آن به قسمت پروفایل خود بروید.
  2. در این قسمت گزینه (Edit Profile) را انتخاب کنید و وارد منوی آن شوید.
  3. در صفحه باز شده به قسمت (Bio) بروید.
  4. در این قسمت ابتدا علامت (@) را تایپ کنید و پس از آن آیدی فرد مورد نظر را تایپ کنید.
  5. اگر آیدی فرد مورد نظر را به طور کامل حفظ نکرده‌اید یا شک دارید، می‌توانید از میان گزینه‌های پیشنهادی فرد را پیدا کنید.
  6. پس از کامل کردن این بخش گزینه سیو یا تیک را انتخاب کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

با انجام این مراحل، فرد مورد نظر در قسمت بایو اینستاگرام تگ شده است. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بخش بایو، مطلب بایو اینستاگرام را مطالعه کنید.

شما می‌توانید پیج افراد و شرکت‌های مختلف را در قسمت پست، استوری، بایو و کامنت تگ کنید.

مزایای تگ کردن در اینستاگرام

استفاده از تگ اینستاگرام مزایای فراوانی خصوصاً برای کسب‌وکارها و پیج‌های کاری دارد. بسیاری افراد از تگ اینستاگرام به درستی برای استفاده از این مزایا استفاده می‌کنند. از مهم‌ترین مزایای تگ اینستاگرام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- روابط بهتر

بسیاری از افرادی که با برندها، شرکت‌ها و مؤسسات گوناگون در اینستاگرام همکاری می‌کنند، نام آن‌ها را روی پست‌ها، استوری‌ها و حتی در برخی مواقع بایو اینستاگرام تگ می‌کنند. این کار باعث می‌شود افراد به راحتی متوجه همکاری این دو برند یا دو پیج شوند. اما در برخی مواقع شما تنها از محصولات و خدمات یک برند استفاده می‌کنید. با تگ کردن آن برند می‌توانید با آن‌ها رابطه بهتری برقرار کنید و این کار می‌تواند در آینده به نفع پیج شما باشد. شاید توانستید با آن برندها همکاری کنید.

2- شفافیت بیشتر

تگ کردن برندها، شرکت‌ها و مؤسسات باعث می‌شود تا فالوئرهای شما بدانند که با کدام یک از این موارد همکاری می‌کنید. این شفافیت باعث می‌شود تا بتوانید کار خود را به شکل بهتری انجام دهید و برند مورد نظر نیز استفاده بیشتری از این همکاری ببرد.

3- اعتبار بیشتر

زمانی که با استفاده از تگ اینستاگرام، برندها، مؤسسات و شرکت‌های گوناگون را تگ می‌کنید و همکاری خود را با آن‌ها اعلام می‌کنید، سایر پیج‌ها، برندهای دیگر می‌توانند به راحتی این موضوع را ببینند. در صورتی که بازخورد همکاری با شما برای آن پیج‌ها مناسب باشد، پیج‌های دیگر هم ممکن است برای همکاری به شما پیام دهند. همین امر موجب می‌شود تا اعتبار بیشتری در اینستاگرام کسب کنید.

4- افزایش تعامل

با برگزاری مسابقات و موارد این چنینی باعث می‌شوید تا مخاطبان در زیر پست شما با استفاده از تگ اینستاگرام کامنت بگذارند. این کار باعث افزایش ایمپرشن و تعامل در پیج شما می‌شود. از مهم‌ترین مزایای افزایش ایمپرشن و تعامل پیج می‌توان ورود به بخش اکسپلور افراد بیشتر و به طور کلی بیشتر دیده شدن پیج اشاره کرد. هر چه پیج بیشتر دیده شود، احتمال فالو شدن توسط افراد بیشتر افزایش می‌یابد. این امر به پیشرفت پیج کمک بسیاری خواهد کرد.

اعتبار بیشتر، افزایش تعامل، روابط بهتر و شفافیت مناسب از مهم‌ترین مزایای استفاده از تگ برای کسب‌وکارها در اینستاگرام است.

نیم تگ اینستاگرام چیست؟

نیم تگ اینستاگرام

همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام قابلیت‌های متنوع و جذابی را به کاربران خود ارائه کرده است. یکی از این قابلیت‌ها نیم تگ اینستاگرام است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید برای هر پیج یک (QR Code) بسازید. این کار باعث می‌شود تا افراد به راحتی و تنها با اسکن کد مشخص شده به پیج شما دسترسی داشته باشند. این کار مخصوصاً در زمان استفاده از انواع تبلیغات می‌تواند بسیار مفید باشد.

نحوه ساخت نیم تگ اینستاگرام

همان‌طور که گفتیم نیم تگ اینستاگرام روش برای دسترسی راحت‌تر به پیج‌های مختلف است. در ادامه روش و نحوه ساخت نیم تگ اینستاگرام را با هم مرور می‌کنیم.

  1. ابتدا باید وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.
  2. از طریق گزینه سه خط وارد بخش تنظیمات شوید.
  3. در منو باز شده گزینه (QR Code) را انتخاب کنید.
  4. اکنون به شما (QR Code) پیجتان نمایش داده می‌شود.
  5. شما می‌توانید در این بخش ایموجی یا رنگ پس زمینه را تغییر دهید تا تصویر (QR Code) شما به شکل دلخواهتان تبدیل شود.

این کد را با دیگران به اشتراک بگذارید تا آن‌ها بتوانند به راحتی به پیج شما دسترسی داشته باشند.

نیم تگ اینستاگرام در حقیقت یک (QR Code) است که افراد می‌توانند توسط آن پیج مورد نظر را با راحتی بیشتری پیدا کنند.

جمع‌بندی

  • تگ اینستاگرام یکی از قابلیت‌های جذاب این اپلیکیشن است که می‌توانید در بخش‌های متفاوتی از آن بهره‌مند شوید.
  • شما می‌توانید از تگ اینستاگرام در تگ کردن افراد یا پیج‌ها روی پست‌ها، در کامنت، در استوری و در قسمت بایو استفاده کنید.
  • باید بدانید که شما می‌توانید پست‌های متفاوت را استوری کنید.
  • با استفاده از غیرفعال کردن تنظیمات و پرایوت کردن پیج می‌توان جلوی استوری کردن پست‌های پیج توسط افراد دیگر را گرفت.
  • اعتبار بیشتر، افزایش تعامل، روابط بهتر و شفافیت مناسب از مهم‌ترین مزایای استفاده از تگ برای کسب‌وکارها در اینستاگرام محسوب می‌شوند.
  • نیم تگ اینستاگرام یکی دیگر از قابلیت‌های این اپلیکیشن است که توسط آن می‌توان باعث شد تا افراد راحت‌تر پیج مورد نظر را پیدا کنند.
  • شما تا کنون از تگ اینستاگرام استفاده کرده‌اید؟ در چه بخش‌هایی و به چه قصدی از تگ کردن استفاده کرده‌اید؟ چه مزایای دیگری برای استفاده از این قابلیت می‌دانید؟
  • تجربیات و نظرات خود را در قسمت کامنت با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های پرتکرار

منابع

help.instagram

suebzimmerman

تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس...
ما را در سایت تبریک سال ۱۴۰۰ + اس ام اس، متن و عکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد جواد عظیم بازدید : 143 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 1:02